2015. július 21. 17:40

Nem véletlenül nevezik a Nissan Qashqai-t kategóriateremtőnek, hiszen ez az egyetlen japán modell az németek (és a franciák) uralta európai piacon, amely be tudott kerülni az eladások top 10 listájára.

A júniusi európai újautó-eladások nem okoztak különösebb meglepetést a típusok terén. Az élen a VW Golf tanyázik lényegében letaszíthatatlanul. Őt követi 4 kisautó, a Ford Fiesta, a VW Polo, a Renault Clio és az Opel Corsa – derül ki a Jato Dynamics adataiból.

Ötödik a Ford Focus, amely nemrég kapott új arcot, majd pedig a Renault Capture következik, mind a kis SUV-ok képviselője. Őket ismét egy kisautó, a Peugeot 208 követi.

A Nissan Qashqai a 9. helyet szerezte meg, amelyben nyilván az is szerepet játszik, hogy a modell viszonylag új, 2013 novemberében mutatták be a második generációját. Az elődmodell 2007-ben érkezett.  Az autóból egyébként az első félévben közel 125 ezer kelt el Európában maga mögé utasítva például a Renault Capturt annak ellenére, hogy nem is egy ligában játszanak. A nagy kérdés az, hogy a Renault Kadjar képes lesz-e kiszorítani közeli rokonát (a két cég régóta stratégiai partnerségben működik) a pályáról.

Visszatérve a toplistása, a 10 helyet a Passat foglalta el, amely júniusban 47, az első hat hónapban pedig 39,3 százalékkal nőtt, köszönhetően a nemrég bemutatott 6. generációnak.

Bár volumenüket tekintve nem tudtak bekerülni a top 10-be, a Jato Dynamics kiemeli, hogy az első félévben olyan modellek tudtak komoly növekedést felmutatni, mint a Ford Mondeo, a Renault Twingo, vagy a Peugeot 308. Közös bennük, hogy nemrég estek át egy modellváltáson.

mfor.hu