A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete kérelemre indult fogyasztóvédelmi eljárása során megállapította, hogy a tagszervező alkalmi munkát hirdetett fiatalok számára, ám azzal párhuzamosan megfelelő tájékoztatás nélkül léptette be őket a magánnyugdíjpénztárba is.
A felügyelethez fordult ügyfél alkalmi szórólapozásra jelentkezett egy Szentes-Csongrád-Kunszentmárton térségében kiadott hirdetési újságban megjelent hirdetés alapján, az ügyfél a hirdetővel egyszeri szórólapozásról állapodott meg.
A munka elvégzéséért az ügyfél előre kapott ezer forintot, majd munkavégzéssel indokolva, utólag, tájékoztatás nélkül kérték el tőle a személyi azonosító igazolványát és aláírattak vele három nyomtatványt, amit az ügyfél nem olvasott el, hiszen a hirdetés a szórólap szétosztásáról szólt. Az ügyfelet szórólapozás ürügyén az Allianz magán-nyugdíjpénztári ágazatába léptették be, amelynek igazolásaként kézbesítették neki a pénztári tagsági okiratot.
A fogyasztóvédelmi eljárás során a felügyelet megállapította: a tagszervező munkavállalásra hívta fel az ügyfelet. A magán-nyugdíjpénztári tagsági jogviszony létrehozásának lehetősége semmilyen formában nem jelent meg a hirdetésben, s annak lehetőségére az ügyfél nyilatkozata szerint a tagszervező nem hívta fel a figyelmét.
A tagszervező a fogyasztóvédelmi eljárás során arról tájékoztatta a felügyeletet, hogy a tagsági jogviszony létrehozását megelőzően megadta a megfelelő tájékoztatást az ügyfél részére. Ezt azonban nem tudta bizonyítani.
Ennek alapján a PSZÁF megállapította, hogy a tagszervező magatartásával megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát. A felügyelet a jogsértést olyan súlyosnak minősítette, hogy a tagszervezővel szemben a maximálisan kiszabható bírságot tartotta a jogsértés súlyával és körülményeivel arányban állónak - áll a közleményben.
MTI