2008. március 19. 07:54

A pénzügyi intézményeket tavaly 5 410 esetben panaszolták be az ügyfelek a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF), 24,7 százalékkal többször, mint az előző évben - derül ki a felügyelet panaszstatisztikájából.

A biztosítási szektorra az előző évinél 29,2 százalékkal, a pénz- és tőkepiaci szektorra 23,3 százalékkal érkezett több panasz, mint 2006-ban, a pénztári szektorral szembeni kifogások száma ugyanakkor 9,5 százalékkal csökkent. A legtöbb panasz tavaly is a bankokra (2 363) és a biztosító társaságokra (1 665) volt.

A felügyelethez a múlt évben érkezett bejelentések közül 4 414 ügy (a bejelentések 81,6 százaléka) zárult le még 2007-ben, s átlagosan a panaszok 33,1 százalékánál született az ügyfelek számára valamilyen kedvező megoldás. A biztosítási szektorban az esetek 46,4 százalékában, a pénz- és tőkepiaci szegmensben 18,3 százalékában, a pénztári szektorban 33,3 százalékában volt eredményes a panaszkodás.

A PSZÁF számára a fogyasztói panaszok fontos jelzések, felhívják a figyelmet egyes kockázatokra, jogértelmezési problémákra, a piacon megjelenő helytelen gyakorlatokra. A felügyelet a bejelentéseket elemzi és hasznosítja. A PSZÁF súlyos jogszabálysértés, hiányosságok gyanúja esetén a panaszkezelési eljáráson túl vizsgálatot is folytathat, annak eredményeként határozatban felszólíthatja az érintett intézményt a szabályok betartására, továbbá szankciót is alkalmazhat.

MTI/Menedzsment Fórum