2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A K-Monitor szerint olyan eddig ismeretlen dokumentumokhoz jutott hozzá, amely az alapítványok hátteréről ad megdöbbentő képet.

A K-Monitor beperelte a Kormányirodát, így juthatta hozzá több mint ötven olyan nem nyilvános, "2000-es" kormányhatározathoz, amely közérdekű vagyonkezelő alapítványok támogatásáról rendelkezik 2021 és 2023 között.

blogbejegyzésből letölthető, és a nyilvánosság számára eddig ismeretlen határozatok között olyan is akad, amely határozatlan időre minden évben előirányoz támogatást egy alapítvány számára.

Az alapítványokra vonatkozó, kétharmados törvény szerint a költségvetés tervezésekor előresorolt tényező a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványok finanszírozása.

A Diákváros és a Fudan egyetem tervezett területe, amely a gazdasági válság miatt jelenleg leállt. A Fudan Egyetem az egyik legjobb példa, mi a metódus. Forrás: Facebook
A Diákváros és a Fudan egyetem tervezett területe, amely a gazdasági válság miatt jelenleg leállt. A Fudan Egyetem az egyik legjobb példa, mi a metódus. Forrás: Facebook

A K-Monitor szerint a Kormány körül létrehozott alapítványi univerzum nem szól másról, mint az állami vagyon átalakításáról magánvagyonná úgy, hogy ennek fenntartásához továbbra is az adófizetők adják a támogatást.

Azzal, hogy a Kormány a nyilvánosság elől az MNB alapítványokhoz hasonlóan újra megpróbálta eltitkolni egyes, politika-közeli alapítványok támogatását, tulajdonképpen beismerte, hogy alapítványai önjáró, független magánintézmények helyett folyamatos adófizetői támogatásra szoruló szervezetek, melyeket a kormány berkeiből irányítanak.

Az alapítványok jogállami működéséhez az összeférhetetlenség felszámolásán túl nyilvános, bárki számára nyomon követhető, világos közfeladat-kritériumokon nyugvó támogatási modellre is szükség van, amelynek első lépése, hogy titkos kormányhatározatok helyett nyilvános döntések születnek az alapítványok támogatásáról. Jelenleg ugyanis a kiváltságosok számára létrehozott, az állami alapintézények elé sorolt alapítványok lobbierejük révén elszipkázzák a forrásokat a magyar állam tényleges kulturális-oktatási közfeladatait ellátó végváraitól a költségvetés tervezésekor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!