3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

15 évvel ezelőtt, október 7-én indult el az RTL Klub földfelszíni sugárzása. 3 nappal korábban pedig a konkurens csatorna, a TV2 kezdte meg a műsorszórást hazánkban. A Mesél a múlt ezen a héten a két csatorna történetét eleveníti fel.

1997. április 8-án alakult meg a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.), mely a luxemburgi székhelyű RTL Group tulajdonában van. A megalakulás célja az volt, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) által televíziós csatorna alapításra kírt pályázatra jelentkezzen. Az egyik engedélyt el is nyerték, és három hónappal később, július 9-én alá is írták a műsorszolgáltatási megállapodást, mely első szakaszában 15 évre szólt. A cég által létrehozott és működtetett RTL Klub 1997. október 7-én, vagyis 15 éve kezdte meg a kísérleti adást, és hivatalosan október 27-én elindult a csatorna.

Már az indulást követő évben egyébként elindult a tavaly megszűnő Reggeli, és az Esti Showder Fábry Sándorral. Szintén egy évvel a csatorna indulása után műsorra került, és azóta is minden hétköznap látható a saját készítésű Barátok közt című sorozat, melynek sikere gyakorlatilag töretlen a csatorna történetében. A saját készítésű műsorok között említhető még a sztárpletykákkal foglalkozó Reflektor magazin, az Infománia, Trendmánia, a Fókusz, vagy az Asztro Show. is. Mellettük több jeles sporteseményt is műsorára tűzött, így például rendszeresen közvetítette a Forma1-es futamokat, Kovács István, Erdei Zsolt bokszmérkőzéseit is, de a 2006-os labdarúgó világbajnokságot is az RTL Klubon követhették a sportrajongók.

Az RTL Group 2011. július 28-án a csatorna részvényeinek - még magyar tulajdonban levő - 31 százalékával növelte eddigi tulajdonrészét, így teljes mértékben a médiacsoport konszern tulajdona lett. Továbbá megvásárolta hét kábelcsatorna - Cool, Film+, Film+2, Reflektor, Prizma, Sorozat+, Muzsika TV - 100 százalékos tulajdonrészét. A terjeszkedést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jóváhagyta.

Az RTL október elsején indította társcsatornáját RTL II néven. Mára egyébként a csatorna 86 százalékos országos lefedettséggel rendelkezik, ami nagyjából megegyezik a legnagyobb versenytárs, a TV2 lefedettségével.

Az RTL Klub versenytársa: a TV2

A konkurens csatorna 3 nappal az RTL indulása előtt kezdte meg a sugárzást: 1997. október 4-én. A csatorna tulajdonosa 81,5 százalékban az SBS Broadcasting Europe B.V., 16 százalékban pedig az MTM-TV2 Kft., és 2 százalékos részarányban tulaj még a holland Danube Broadcasting BV. is. Kábelcsatornái egyike a nőknek szóló műsorokat szolgáltató FEM3, a férfiaknak szóló műsorokat sugárzó PRO4, idén ősztől pedig indul a vadonatúj társcsatorna a Super TV2.

A cég logójában szereplő kettes szám a csatorna honlapja szerint "a csatorna céljainak megfelelően a magabiztosságot, a folyamatos jövő-orientáltságot, az inspirációt, és a mindig készenlétben tartott izgalmat szimbolizálja". Saját hitvallásuk szerint "kikerülhetetlen médium" szeretne lenni a csatorna, amely az élményszerzésen túl folyamatos beszédtémát szolgáltat, elgondolkodtatja nézőit és véleményt formál".

A csatornán olyan közkedvelt műsorok, sorozatok láthatók jelenleg is, mint például a Doktor House, a Született feleségek, de 2005-ben elindította saját gyártású sorozatát is, mely a konkurens csatorna Barátok közt című napi sorozatának versenytársa: a Jóban Rosszbant.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!