A tervezet szerint az érintett járművek (legfeljebb 2,6 tonnás teherautók és furgonok) széndioxid-kibocsátása 2016-tól kilométerenként 175 grammnál nem lehet nagyobb. 2014-ben már az unióban bejegyzett flotta háromnegyedének, 2015-ben 80 százalékának teljesítenie kell ezt az előírást. A jövő évtized végére, 2020-ra pedig a plafon 135 grammra csökkenne.
A bizottság eredetileg korábbi határidőket szeretett volna meghatározni, de a befolyásos autóipari lobbi nyomására változtatott kiinduló elképzelésein.
A gyártók a jövő évtized második felében járművenként akár 120 eurós bírsággal is sújthatók lehetnek, ha új gyártmányaik bármelyike szennyezőbb lesz az előírtnál. A bizottsági javaslatot még a többi uniós intézménynek is jóvá kell hagynia, hogy EU-jogszabály legyen belőle.
MTI/Menedzsment Fórum