1p

Az Európai Bizottság azt javasolta szerdán, hogy az Európai Unió jogszabályban szabjon felső korlátot a kisteherautók szennyezőanyag-kibocsátásának.

A tervezet szerint az érintett járművek (legfeljebb 2,6 tonnás teherautók és furgonok) széndioxid-kibocsátása 2016-tól kilométerenként 175 grammnál nem lehet nagyobb. 2014-ben már az unióban bejegyzett flotta háromnegyedének, 2015-ben 80 százalékának teljesítenie kell ezt az előírást. A jövő évtized végére, 2020-ra pedig a plafon 135 grammra csökkenne.

A bizottság eredetileg korábbi határidőket szeretett volna meghatározni, de a befolyásos autóipari lobbi nyomására változtatott kiinduló elképzelésein.

A gyártók a jövő évtized második felében járművenként akár 120 eurós bírsággal is sújthatók lehetnek, ha új gyártmányaik bármelyike szennyezőbb lesz az előírtnál. A bizottsági javaslatot még a többi uniós intézménynek is jóvá kell hagynia, hogy EU-jogszabály legyen belőle.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!