1p

Az Európai Bizottság azt javasolta szerdán, hogy az Európai Unió jogszabályban szabjon felső korlátot a kisteherautók szennyezőanyag-kibocsátásának.

A tervezet szerint az érintett járművek (legfeljebb 2,6 tonnás teherautók és furgonok) széndioxid-kibocsátása 2016-tól kilométerenként 175 grammnál nem lehet nagyobb. 2014-ben már az unióban bejegyzett flotta háromnegyedének, 2015-ben 80 százalékának teljesítenie kell ezt az előírást. A jövő évtized végére, 2020-ra pedig a plafon 135 grammra csökkenne.

A bizottság eredetileg korábbi határidőket szeretett volna meghatározni, de a befolyásos autóipari lobbi nyomására változtatott kiinduló elképzelésein.

A gyártók a jövő évtized második felében járművenként akár 120 eurós bírsággal is sújthatók lehetnek, ha új gyártmányaik bármelyike szennyezőbb lesz az előírtnál. A bizottsági javaslatot még a többi uniós intézménynek is jóvá kell hagynia, hogy EU-jogszabály legyen belőle.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!