2p

Ha az élelmiszerüzlet, amelyben vásárolunk, igyekszik egészségesebb típusú ételeket tartani kínálatában, azzal sokat tesz a vásárlók egészségéért, állítja a brit fogyasztóvédelem.

Az vagy, amit eszel, tartja a közmondás, de a brit fogyasztóvédők szerint ennél többről van szó, vagyis: az vagy, ahol eszel. Bármely nemzet polgáráról legyen is szó, az nagyrészt üzletekben vásárolj meg élelmiszerét. Az üzlet pedig akkor védi a fogyasztók érdekét, ha megválogatja, miből mit tart, írja az Ananova brit hírportál.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
A brit fogyasztóvédelem vizsgálatának alapjául az az aránypár szolgál, amely az egészséges ételek pulthosszúságát viszonyítja az általa nem egészségesnek nyilvánított ételek pulthosszúságával. A kapott érték nem más, mint az egészség-felelősség indexe. A britek a snackpultot szeretik a zöldség-gyümölcspulthoz mérni. A kettő viszonya optimális esetben tíz pontot kap, legrosszabb esetben nullát.

Az egyre szélesebb körben ismertté vált index okán egyes üzletláncok elhatározták, hogy az egészségtelen rágcsálnivalókat teljesen leveszik az adott lánc üzleteinek pultjáról. Ezek ugyanis a fogyasztóvédők szemében gyakorlatilag az egészségtelen táplálkozás szinonímáivá váltak, különösen azóta, hogy a lakosság kövéredését első helyen hozzák vele összefüggésbe.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!