4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogy egyre igényesebbé válnak az emberek fogyasztási szokásai, úgy várnak egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat a vállalatoktól. Vállalkozóként pedig azzal kell szembesülni, hogy a fokozódó piaci versenyben mind nagyobb erőfeszítést igényel az új ügyfelek megszerzése a meglévők megtartása. Számos cég azonban még mindig nincs tisztában azzal, hogy mennyit veszít, ha nem megfelelően kezeli ügyfeleit.

(Mfor-montázs)

A jó ügyfélkapcsolat kialakítását segíti elő az úgynevezett CRM, amely olyan ügyfél-centrikus marketingstratégiát jelent, amely a modern információs és kommunikációs technikákra építve hosszú távon nyereséges vevőkapcsolatok kialakítására törekszik.

Márpedig a bizalmat ügyfeleinkkel nagyon nehéz kialakítani, ám annál könnyebb elrontani – már a legelején. Döntő fontosságú az első kapcsolatfelvétel, a kezdeti benyomás, amikor az ügyfél betér az üzletünkbe, vagy telefonon vesszük föl vele a kapcsolatot. Ilyenkor elengedhetetlen az udvarias megszólítás és a barátságos hangnem. Számos eladó, ügynök vagy üzletvezető már itt megbukik, elég, ha csak arra gondolunk, hogy sokan a megfelelő köszönési formulákat sem ismerik. Az előzékeny, gyors és pontos kiszolgálás, a segítőkészség is sokszor csupán hiú ábránd marad.

Türelem rózsát terem 

A kellő hozzáértés, szaktudás, az üzlet tisztasága pedig elemi feltétel kellene, hogy legyen.  Vigyázzunk arra is, hogy ne legyünk túlságosan erőszakosak, ne játsszuk túl a szerepet, engedjük, hogy az ügyfél saját maga döntsön. Kérdezzünk viszont bátran, akár kérdőívek közbeiktatásával is, feltérképezve a fogyasztói igényeket. A tapasztalatokat építsük be tevékenységünkbe, folyamatosan alkalmazkodva a piaci elvárásokhoz.

Azt is mondjuk meg, ha nem tudjuk kiszolgálni az ügyfél igényeit, mert jobb az őszinteség, mint a későbbi kellemetlen csalódás. Természetesen a minőségi, biztonsági és munkavédelmi előírásoknak is meg kell felelnünk, ezek megsértése jogi szankciókkal is járhat, azonkívül hogy az ügyfélnek is hátrányt okozunk azzal, hogy nem tartjuk be a szabályokat.

A legtöbb ügyfélkapcsolati hibát a reklamációkor követjük el azzal, hogy türelmetlenek, udvariatlanok vagyunk a vásárlóval. Nem jó hozzáállás, ha szeretnénk „ajtón kívül tudni” a problémát, hiszen a reklamáció az ügyfél elidegeníthetetlen joga, ráadásul ő azért fordul hozzánk általában, mert mi hibáztunk, és nem azért, mert kellemetlenkedni akar – hogyha panasza egyáltalán eljut az illetékesekig. Ha ugyanis nem személyesen, hanem telefonon szeretne reklamálni, sokszor telefongombok garmadáját kell megnyomnia ahhoz, hogy végre előadhassa valakinek panaszát vagy akár csak a véleményét, mutatott rá Eitmann Norbert, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) jogásza.

A legbölcsebb, amit ilyenkor tehetünk, hogy meghallgatjuk, megértjük a panaszát, és a lehető leghamarabb megpróbáljuk orvosolni azt. Ezzel a hitelünk is helyreáll. Fontos, hogy az ügyfélszolgálati munkatárs rugalmas legyen, rendelkezzen jó konfliktusmegoldó-képességgel és igyekezzen türelmet gyakorolni, még a legnehezebb természetű reklamálókkal szemben is.

Új szabályok védik a fogyasztókat

Ha nem így teszünk, akkor számíthatunk rá, hogy valamely fogyasztóvédelmi hatósághoz, vagy akár a nyilvánossághoz fordul. De az a minimum, hogy elmeséli ismerőseinek a kínos esetet, s ezzel mi veszítünk – potenciális ügyfeleket is.

Nyilvánvalóan kedvező hatást eredményeznek az új fogyasztóvédelmi szabályok, amelyek értelmében egy panaszos beszélgetést öt évig meg kell őriznie a vállalatnak, és az ügyfél kérelmére bármikor ki kell azt szolgáltatni, míg idáig csupán a szolgáltató hivatkozhatott rá, hívta fel a figyelmet Eitmann Norbert.

Még mindig számos helyen tapasztalható visszásság, hogy a panaszkönyvet „láthatatlan” helyre teszik, vagy a reklamációkra senki sem reagál.

Helyes úton járunk viszont, ha a szolgáltatás igénybevétele, a vásárlás után is gondoskodunk az ügyfelekről, így például értesítjük őket hírlevélben az aktuális akciókról, a legfrissebb ajánlatainkról. Egy szó, mint száz, a helyes ügyfélkapcsolatok kialakítása minden cégnek elemi érdeke, amelynek elhanyagolása többet árthat jó hírünknek, mint az esetleges minőségi hibák.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!