Az eddigi 800 milliárd forintnyi új hitelállományból mintegy 518 milliárd forintnyi lízing-szerződések alapján keletkezett, s a tavalyihoz képest a 335 ezer új ügyfélnek köszönhetően 48 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg az első három évben, értékelte tevékenységüket a Magyar Rádió idézete szerint a Antall Pál, a Magyar Lízing Szövetség elnöke.
A legnagyobb fejlődés az egyedi gépjármű finanszírozásban volt, ám amúgy is ez a termék adja a lízing-piac legnagyobb hányadát, jelenleg négyből három szerződés személyautó vásárlásával kapcsolatos. A szeptember végi adatok alapján egyre kisebb önrésszel kötnek finanszírozási szerződést a cégek, melyek közül a két első helyezett a CIB Lízing és a K&H Lízing cége között van igazán erős verseny.
Az autófinanszírozás valóban kockázatosabbá vált, ismerték el a szövetség vezetői, azonban mint mondták, hamarosan komoly konkurenciát jelenthetnek számukra a bankok egyre olcsóbb személyi kölcsönei. Egy autólízing esetében a kamatokat pedig már nem, a kereskedők jutalékát még nem lehet lejjebb szorítani.
Az autófinanszírozások 70 százaléka egyébként svájci frank alapú hitellel történik, s mint Antall Pál elmondta, furcsa volt látni, hogy a forint gyengülésével az emberek elpártoltak a deviza alapú konstrukcióktól, holott épp az erős forint idején kötött szerződésekkel lehetett sokat veszíteni.
Autóvásárlás: hitelből vagy lízinggel
Az eddigi 800 milliárd forintnyi új hitelállományból mintegy 518 milliárd forintnyi lízing-szerződések alapján keletkezett.