3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szabvány legfontosabb jellemzője a folyamatközpontúság, azaz a folyamat-megközelítés: ezen a szervezeten belül alkalmazott különböző folyamatok és az azok között meglévő kölcsönhatások meghatározását, illetve irányítását kell érteni.

A folyamatorientáltság nem új keletű dolog, a szervezetfejlesztési szakemberek már a 20. század első felében hangsúlyos területnek tartották. Fritz Nordsieck egy üzemet úgy vázolt fel, mint egy állandó folyamatot, egy megszakítás nélküli láncolatot. Ezt a folyamatot - véleménye szerint - az üzem felépítménye alátámasztja, mivel az meghatározza a feladatok, a hatáskörök és felelősségek szétosztását. A norsiecki definíciót használva a minőségügyi rendszer vizsgálata is hasonló folyamatrendszert tükröz (lásd korábban a PDCA-ciklust). Eközben a felelősségekre és hatáskörökre vonatkozó követelményeit megfogalmazza: a vállalat szervezeti ábrája, a munkaköri leírások és az egyes funkciók meghatározásai a vállalat felépítését tükrözik.

A minőség fogalmának bemutatása során már szóba kerültek a minőségügy klasszikusai - Deming, Feigenbaum, Ishikawa, Juran -, akik a folyamatközpontúságra, mint a minőséget leginkább befolyásoló tényezőre tekintettek. A minőséget nem mint termékjellemzőt értelmezik, nézetük szerint a vevői igényeknek való megfelelés vezethet a minőséghez. Tehát a termék előállításának teljes folyamatát - fejlesztés, gyártás, szerelés - valamint az ezt elősegítő, alátámasztó, kiegészítő és kiszolgáló vállalati folyamatokat is át kell fogni, ha egy vállalat piacképes minőséget akar előállítani.

A minőségfilozófia és a folyamatorientáltság közötti kapcsolatot Ishikawa fogalmazta meg, aki egy diagramban határozta meg a négy legfontosabb tényezőt: a munkaerő, a munkaeszköz, a használt módszerek és a rendelkezésre álló infrastruktúra hatását a szervezeti környezetre. Szerinte, ha a dolgozóknak megtanítjuk használni az egyszerűbb technikákat, a beosztottak is képesek lesznek arra, hogy a minőséggel kapcsolatos általános problémák megoldásába bekapcsolódjanak. Ezzel leépítette a hagyományos osztályhatárokat, és a munkafolyamatokat állította előtérbe.

Felismerték azt is, hogy a hierarchikus felépítésből származó munkafolyamat átfedéseket le kell építeni. Ezzel növelni lehet a vállalat hatékonyságát és rugalmasságát. Az osztálycélokat a folyamatcélok alá kell rendelni. Alapvető az a felismerés, hogy a termékek és szolgáltatások minőségét csak a megfelelően kialakított folyamatokban lehet biztosítani.

A folyamatorientált vállalatirányítási rendszerek nemcsak a dokumentáció változtatását teszik szükségessé. Ezzel még nem fog a vevői elégedettség nőni, vagy a hibaszázalék csökkenni. Lényege abban fogható meg, hogy a folyamatirányítást a vállalatba be lehessen integrálni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!