2p

A szigetországban a tervek szerint csak este kilenc után adnák le a gyorséttermek reklámjait, hogy ezzel is elősegítsék az elhízottak számának csökkenését.

A BBC Online két sajtóforrásra hivatkozva írja, hogy a kormányzat héten nyilvánosságra kerülő Public Health White Paper című közleménye nem engedélyezi majd a televízióknak a junk food termékek napközben való reklámozását.

[ajanlo=84][igazitas=left/]A brit szaktárca a gyerekeknek szóló műsoridőben szorítaná vissza az egészségtelen ételek népszerűsítését. A kiskorúak 70 százaléka este 6 és 9 óra közt tévézik, ezért késő este tennék csak lehetővé a gyorséttermi ételek vagy az édességek reklámjainak vetítését. A szabályozás minden olyan termékre vonatkozik, amelynek magas a zsiradék-, cukor- vagy sótartalma. Nem látnák a tévéző gyerekek a hivatalos szervek szándéka szerint az üdítőreklámok mellett a reggeli gabonapelyhek vagy a halrudacskák szpotjait sem.

A hivatalos rendelkezéseknek köszönhetően ebben az évben eddig tízezerrel kevesebb junk food reklámszpotot adtak le a brit csatornák, mint 2003-ban. Emellett az iskolákban felállított édességautomaták számának csökkentését is célul tűzte ki a szaktárca.

A várhatóan most életbe lépő egészségvédelmi rendelkezések közé tartozik az is, hogy a közlekedési lámpa színeivel jelzik majd a címkéken, mennyire egészséges a hirdetett élelmiszer. A sajtok például - mivel ez a tejtermék tápláló, de magas zsírtartalmú - sárga jelet kapnának, míg minden egészségtelen étel piros jelzést kapna. A rendszer önkéntes, de például a Sainsbury lánc már jelezte, hogy januártól bevezeti az újfajta címkézést az általa forgalmazott árucikkeken. A rivális Tesco saját jelzésrendszert fejleszt, mellyel figyelmezteti a vevőket, mely termékek egészségtelenek, derül ki a BBC Online cikkéből.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!