A BBC Online két sajtóforrásra hivatkozva írja, hogy a kormányzat héten nyilvánosságra kerülő Public Health White Paper című közleménye nem engedélyezi majd a televízióknak a junk food termékek napközben való reklámozását.
[ajanlo=84][igazitas=left/]A brit szaktárca a gyerekeknek szóló műsoridőben szorítaná vissza az egészségtelen ételek népszerűsítését. A kiskorúak 70 százaléka este 6 és 9 óra közt tévézik, ezért késő este tennék csak lehetővé a gyorséttermi ételek vagy az édességek reklámjainak vetítését. A szabályozás minden olyan termékre vonatkozik, amelynek magas a zsiradék-, cukor- vagy sótartalma. Nem látnák a tévéző gyerekek a hivatalos szervek szándéka szerint az üdítőreklámok mellett a reggeli gabonapelyhek vagy a halrudacskák szpotjait sem.
A hivatalos rendelkezéseknek köszönhetően ebben az évben eddig tízezerrel kevesebb junk food reklámszpotot adtak le a brit csatornák, mint 2003-ban. Emellett az iskolákban felállított édességautomaták számának csökkentését is célul tűzte ki a szaktárca.
A várhatóan most életbe lépő egészségvédelmi rendelkezések közé tartozik az is, hogy a közlekedési lámpa színeivel jelzik majd a címkéken, mennyire egészséges a hirdetett élelmiszer. A sajtok például - mivel ez a tejtermék tápláló, de magas zsírtartalmú - sárga jelet kapnának, míg minden egészségtelen étel piros jelzést kapna. A rendszer önkéntes, de például a Sainsbury lánc már jelezte, hogy januártól bevezeti az újfajta címkézést az általa forgalmazott árucikkeken. A rivális Tesco saját jelzésrendszert fejleszt, mellyel figyelmezteti a vevőket, mely termékek egészségtelenek, derül ki a BBC Online cikkéből.
(Menedzsment Fórum)
Éjszaka reklámoznák a reggeli pelyheket Nagy-Britanniában
A szigetországban a tervek szerint csak este kilenc után adnák le a gyorséttermek reklámjait, hogy ezzel is elősegítsék az elhízottak számának csökkenését.