A Salesjob.hu üzletkötő közvetítő cég közreműködésével új sorozatot indítunk útjára, melyből az értékesítés fortélyai sajátíthatók el. Az értékesítési kalauz első tananyagában azt mutatjuk be, mi az amin múlik, hogy valaki sikeres értékesítő lesz-e. Az elkövetkező 10 alkalommal sorra vesszük azokat az állámásokat, amiket ma a valóban profi értékesítők rutinszerűen, kiválóan végeznek, ami miatt, valóban sikeresek. Célunk, hogy az olvasót is profi, jó értékesítővé fejlesszük. Az utolsó tananyagokban pedig azt a helyzetet vesszük alapul, amikor az olvasó keres magának kiváló tanácsadót a bevétel és az ügyfélkör növelése érdekében.
A sikeres értékesítésnek több feltétele, a sikeres értékesítőnek több féle, jó tulajdonsága van. Egyik sincs a másik nélkül. Mindenekelőtt, ha eldöntöttük, hogy sikeres értékesítők leszünk, azaz területünk szakértőjévé, tanácsadójává válunk, (és nem ügynökké!), érdemes jól átgondolni értékesítési folyamatunk minden mozzanatát.
Prioritási lista
Az első, hogy készítsünk egy leírást, listát arra vonatkozóan, hogy mik azok, amik a sikeres értékesítéseinkhez hozzájárulnak. Tételesen, mindent írjunk le. Azt is, hogyan végezzük az ügyfelek megtalálását, felkutatását, egészen addig, míg a tárgyalás (üzletkötéssel) le nem zárul. A második lépés, hogy átnézzük ezt a listát és kielemezzük, pontozzuk magunkat egy 1-10-ig terjedő skálán: mi az, amiben szerintünk a legjobbak, legeredményesebbek vagyunk (a visszajelzések szerint) és mi az, amiben fejlődnünk, javulnunk kell. Jó, ha van egy vezetőnk, aki ebben az osztályozásban tud nekünk segíteni: ez ránk jobban, az kevésbé jellemző.
Ha kész, látni fogjuk, hogy melyek azok a képességek, amelyeket tovább kell fejlesztenünk ahhoz, hogy kiváló tanácsadókká váljunk, amitől várhatóan a lehető legnagyobb mértékben fognak nőni eladási számaink. Első és legfontosabb tehát saját magunk elemzése, kiértékelése, hogy lássuk, hol tartunk és hová kell még fejlődnünk, hogy kiválóak legyünk. A vezető, aki ebben a kiértékelésben segítségünkre van, hasznos észrevételekkel teheti még értékesebbé ezt a személyiség-táblázatot.
Visszajelzések összegyűjtéseA vezetőnk mellett érdemes más csoportokat is megszólítanunk, akik szintén hasznos visszajelzésekkel tudnak szolgálni személyiségünkről. Ilyen csoportok lehetnek munkatársaink és ügyfeleink. Próbáljuk meg ezeket a negatív visszajelzéseket, esetleges kritikákat, építő jelleggel felfogni. Nem kell úgy éreznünk, hogy ezzel javíthatatlanok lennénk. Erről szó sincs. Minél többet tudunk arról, hogy miben érdemes fejlődnünk, annál gyorsabban leszünk kiválóbbak, mint az ügynökök.
Mindezek mellett az is fontos, hogy azokat a célokat, melyekért nap, mint nap dolgozunk, írjuk le. Nem győzzük hangsúlyozni, mekkora jelentősége, fontossága van ennek. Ezen célok mellé tegyünk határidőt, ameddig az adott célt el kívánjuk érni. Igen nagy ereje van a leírt céloknak.
A célokat fényképekkel is illusztráljuk (pl. nyaralás Bora-Bora szigetén), hogy még jobban hasson, inspiráljon bennünket a leendő cél. Ezeket a célokat érdemes füzetben vezetnünk. Tartsuk közelünkben, hogy bármikor könnyedén fellapozhassuk. Akkor is, ha sikertelenség ért bennünket, de akkor is, ha sikeresek voltunk egy tárgyaláson.
A következő alkalommal arról lesz szó, hogyan tudunk könnyen, és hatékonyan időpontot egyeztetni. Ha szeretné magát tovább képezni, iratkozzon fel a Salesjob – Üzletkötő közvetítő hírlevelére.