A hazai vendégekre épít a wellness turizmus
Magyarországon dinamikus fejlődésnek indult az elmúlt pár évben wellness üzletág és az egészségturizmus. A gyógyszállók forgalma már tavaly 20-30 százalékkal magasabb volt a többi kereskedelmi szálláshelyhez viszonyítva. Palya Emesének a Magyar Turizmus Rt. marketing munkatársának tájékoztatása szerint 2003-ban a hazai szállodai vendégéjszakák 18,2 százalékát a gyógyszállók hozták. 2004-ben a wellness- és gyógylétesítmények 25-30 százalékát fogják kitenni a vendégforgalomnak. A szakember szerint a wellness szolgáltatásokat pihenés és az egészség megőrzése céljából keresik fel a vendégek, a gyógyturizmus a betegség megelőzésére és kezelésére.
A teljes kikapcsolódást és az aktív pihenés ötvözetét nyújtó wellness hoteleket
|
mind többen keresik, az igények kiszolgálásra ma Magyarországon 39 ilyen központ áll rendelkezésre. A hazai szállók kuriózuma nemzetközi viszonylatban a termál- illetve gyógyvíz. Számos hotelt alakítanak át az új modell követelményeinek megfelelően. Idén nyit a móri Hétkúti Wellness Hotel a már meglevő Lovaspark mellett, bővítés alatt van többek között a hévizi Naturmed Hotel Carbona, a tapolcai Hotel Pelion, a zalakarosi Hotel Karos Spa. Ez utóbbi gyógycentrumának szolgáltatásai saját kútból nyert, minőségi gyógyvízre épülnek. Wellness részleggel bővül idén a balatonalmádi Auróra Hotel és az Eger Park Hotel, fürdőcentrummal bővül a siófoki Hotel Azúr.
A wellness és gyógyszállók vendégkörének 35-40 százaléka belföldi, 60-65 százaléka külföldi turista. A külföldi vendégek zöme a KPMG elemzése szerint Németországból, Ausztriából, Svájcól, Olaszországból, Lengyelországból, Oroszországból érkezik. A hazai vendégek többsége a magasabb kesettel rendelkező táborából kerül ki. A kikapcsolódásra vágyóknak átlagosan 10 ezer forintba kerül egy éjszaka a hazai wellness hotelekben. Ezért az összegért a szálláshelyek a félpanziós ellátás mellett különbőző egészségprogramokat - például massszáz, szépségápolás - is biztosítanak.
Élményfürdők az ország minden pontján