2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bővül a General Electric (GE) hibridjármű-kínálata: a mozdony után jön a hibridhajó, a hibridteherautó és a hibridbusz is.

Az Evolution hibridmeghajtású mozdony prototípusa után egy üzemanyagcellás busz, egy terepjáró dömper, valamint egy vontatóhajó-motor is csatlakozik a GE kínálatához. A vállalat ecomagination nevű környezetbarát programja keretében fejlesztett új technológiák nagyban csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást is. A cég beruház a norvég THINK elektromos autógyártó vállalatba is, és az A123Systems lítium-ionos akkumulátor-gyártó cégbe, hogy további fejlődést érjen el az akkumulátor-technológia és az energiatárolási megoldások területén is.

Az olajárak soha nem látott növekedésével egy időben a vállalat bejelentette, hogy a C-MAR csoporttal együttműködésben bemutatja új hibridmeghajtású vontatóhajó-motor technológiáját. A GE új rendszere egy V228-as vagy V250-es közepes fordulatszámú dízelmotort, egy akkumulátort, egy generátort, illetve vezérlő technológiákat tartalmaz, melyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A vontatóhajó-motor mellett a GE hibrid városi buszok és a terepjáró dömperek fejlesztésében is részt vesz. A bányaüzemi célokra készített hibrid dömpert egy hatszáz lóerős akkumulátor-blokk beépítésével módosították, mely képes tárolni a fékezéskor felszabaduló energiát. Gyorsításnál az akkumulátor kibocsátja a fékezés közben befogott energiát, ami kipótolja a motor teljesítményét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, vagy többletenergiát ad a gyorsításhoz. A dömperbe ugyanazokat az akkumulátorokat építették be, amelyeket a mozdonyban is használnak.

Mindemellett az amerikai Szövetségi Közlekedési Felügyelettel (FTA) együttműködve a társaság egy károsanyag-kibocsátás nélküli, hibrid üzemanyagcellás személyszállító buszon is dolgozik - áll a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményében.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!