Az Evolution hibridmeghajtású mozdony prototípusa után egy üzemanyagcellás busz, egy terepjáró dömper, valamint egy vontatóhajó-motor is csatlakozik a GE kínálatához. A vállalat ecomagination nevű környezetbarát programja keretében fejlesztett új technológiák nagyban csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást is. A cég beruház a norvég THINK elektromos autógyártó vállalatba is, és az A123Systems lítium-ionos akkumulátor-gyártó cégbe, hogy további fejlődést érjen el az akkumulátor-technológia és az energiatárolási megoldások területén is.
Az olajárak soha nem látott növekedésével egy időben a vállalat bejelentette, hogy a C-MAR csoporttal együttműködésben bemutatja új hibridmeghajtású vontatóhajó-motor technológiáját. A GE új rendszere egy V228-as vagy V250-es közepes fordulatszámú dízelmotort, egy akkumulátort, egy generátort, illetve vezérlő technológiákat tartalmaz, melyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
A vontatóhajó-motor mellett a GE hibrid városi buszok és a terepjáró dömperek fejlesztésében is részt vesz. A bányaüzemi célokra készített hibrid dömpert egy hatszáz lóerős akkumulátor-blokk beépítésével módosították, mely képes tárolni a fékezéskor felszabaduló energiát. Gyorsításnál az akkumulátor kibocsátja a fékezés közben befogott energiát, ami kipótolja a motor teljesítményét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, vagy többletenergiát ad a gyorsításhoz. A dömperbe ugyanazokat az akkumulátorokat építették be, amelyeket a mozdonyban is használnak.
Mindemellett az amerikai Szövetségi Közlekedési Felügyelettel (FTA) együttműködve a társaság egy károsanyag-kibocsátás nélküli, hibrid üzemanyagcellás személyszállító buszon is dolgozik - áll a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményében.