1p

Sokat repülnek Európában, így a légiipari-cégek a megdrágult költségek ellenére is gazdaságosak, sőt profitjuk folyamatosan nő. Ez alól nem kivétel a BAA sem, amely hatalmas fejlesztésprojekt közepén van.

A Budapest Airport Rt. (BA) privatizációján a legjobb ajánlatot tevő - és azt megnyerő - brit repülőtéri üzemeltető, a BAA által kezelt légikikötőkben 2,2 százalékkal 10,4 millióra nőtt az utasforgalom idén novemberben az egy évvel korábbihoz képest - közölték a cégnél pénteken.

A társaságnál azt is bejelentették, hogy a London közelében lévő Stansted repülőtér második kifutó-pályájának, illetve a hozzá kapcsolódó létesítményeknek a megépítése várhatóan 2,7 milliárd angol fontba fog kerülni, míg a kormány korábban 3,7 milliárdra számított. A beruházásnak köszönhetően a repülőtér utasforgalma jelentősen, 15 millióra növekedhet, az új kifutópálya 2013-ban várható elkészültével.

A BAA idén májusban kilátásba helyezte, hogy a beruházás finanszírozása céljából 1 fontig terjedő mértékben további illetéket vet ki Heathrow és Gatwick repülőterén megforduló utasokra. A Stansteden pedig a jelenlegi 3 fontról 5-re emeli az illetéket 2008-tól.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!