2p

Az élelmiszeripar "csöndes forradalmának" nevezte a genetikailag módosított növényekből készült ételek elterjedését a csütörtöki The Washington Post, amely szerint az amerikaiak nincsenek tisztában azzal, mennyi ilyen élelmiszert fogyasztanak.

Mivel a tengerentúlon a legtöbb feldolgozott élelmiszeripari termék kisebb vagy nagyobb mennyiségben tartalmaz szójalecitint, kukoricaszirupot vagy hasonló genetikailag kezelt alapanyagot, szinte bizonyos, hogy minden amerikai fogyasztott már genetikailag módosított ételt.

Az amerikaiak jelentős részének azonban fogalma sincsen arról, hogy ilyen termékek kerülnek az asztalára; a Pew intézet legfrissebb felmérése szerint a felnőttek 60 százaléka meg van győződve arról, hogy nem evett még ilyen élelmiszert.

A genetikailag módosított élelmiszernövények tíz éve kerültek forgalomba az Egyesült Államokban, és az újság azért beszél csöndes forradalomról, mert a népesség jó része egyáltalán nem tud semmit a témáról vagy csak szórványos ismeretekkel rendelkezik.

A szójabab-ültetvények 89 százalékán olyan genetikailag módosított növények teremnek, amelyek ellenállóbbak a rovarölő vegyszerekkel szemben, és saját védekező anyagokat termelnek. A gyapot esetében, amelynek magvából emberi fogyasztásra is alkalmas olajat sajtolnak, 83, a kukorica esetében pedig 61 százalékos ez az arány.

A többség nem fogyasztana GM-ételt

Miközben az amerikaiak és főleg a nők jelentős hányada bizalmatlan a genetikai úton módosított élelmiszer-alapanyagok iránt, a hiányos információk miatt alulbecsülik az ilyen ételek elterjedtségét. A megkérdezett felnőttek 46 százaléka ellenzi az ilyen ételek forgalmazását, 27 százalék támogatja, és ugyanekkora hányadnak nincs erről véleménye. A válaszolók 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ő nem enne ilyen terméket, 38 százaléknak viszont nincs kifogása ez ellen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!