Már más vezető autógyártók (a Daimler vagy a Honda például) is készítettek korábban komoly szimulációs eszközöket, de a Toyotáé az eddigi legnagyobb és legbonyolultabb. Harmincöt méter hosszú, húsz méter széles, és különböző irányú és sebességű forgásokkal változatos vezetési szituációkat (többek között részegséget vagy szédülést) képes utánozni - közli a Reuters. Segítségével megfigyelhetők és elemezhetők a különböző vezetői viselkedések, s így meghatározható, hogy a járművek milyen tekintetben szorulnak változtatásra.
A Tokiótól délre, a Fudzsi hegy közelében elhelyezkedő Higashifuji kutatóközpont vezető mérnöke szerint a berendezésnek még szüksége van némi finomhangolásra, és várhatóan jövő áprilisban állhat szolgálatba.
Hadat üzent a Kaszásnak a Toyota
Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a japán Toyota autógyártó, mint hogy nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát. Ennek érdekében a világ egyik legnagyobb járműipari cégének számító vállalat új, minden eddiginél realisztikusabb szimulátort állított üzembe japán kutatóközpontjában.