A filter:max, a magyar anti-spam cég felmérést készített a hazai spam-helyzetrõl, és értekelte a nemzetközi trendeket, különös tekintettel az év végén elfogadott Európai Uniós és USA-beli törvényekre.
A vizsgálat legfontosabb megállapítása: a külföldi 77 százalékos emelkedést is felülmúlta a hazai 330 százalékos emelkedés a spamek arányában, és a helyzet drasztikus romlása várható.
A spam szempontjából 2003 májusa volt a fordulópont. Ekkor lépte át az ötven százalékot a spamek aránya, tehát minden két legitim e-mailre jutott egy spam.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az e-mailek kezelésére használt infrastruktúrát 50 százalékkal nagyobbra kell méretezni. Ezt az Internet-felhasználók az elõfizetési díjakon keresztül érzik, míg a vállalatok az e-mail szerverek, biztonsági mentési eszközök méretén és így drágulásán mérhetik le.
Míg a MessageLabs tavalyelõtt év végén másodpercenként csak két spamet állított meg, addig ez a szám 2003 végére 27-re növekedett.
Hazai viszonylatban a filter:max statisztikái alapján kijelenthetjük: a spam tekintetében leköröztük a világot. Míg 2002 végén az átlagos magyar felhasználó postaládájában 100 levélből mindössze 3-4 volt SPAM, addig ez a szám az elmúlt év decemberére tízre nõtt.
A spamek arányának növekedése tehát 330 százalékos egy év alatt, és nyugati arányokhoz való felzárkózás ezen a területen fokozottan várható.
A MessageLabs várakozása szerint a tavaly évvégi 50 százalékról 2004 áprilisára akár a 70 százalékot is elérheti a spamek aránya. A kéretlen e-mailek tartalma is változik: míg korábban fõképp termékeket kínáltak, egyre gyakoribb lesz az átejtő, márkahamisító spam, melyben adatokat próbálnak kicsalni a felhasználóktól.
Erre tavaly külföldön a PayPal, hazánkban az Inter-Európa Bank ügyfeleit átverni szándékozó spam volt a legismertebb példa. A védekezés útja itt is a spamek bejutásának a megakadályozása, illetve az e-mailek és a web-forgalom komplett tartalom szerinti szűrése.
Háromszázharminc százalékkal nőtt a hazai spamek aránya
A filter:max, a magyar anti-spam cég felmérést készített a hazai SPAM-helyzetről, és értekelte a nemzetközi trendeket, különös tekintettel az év végén elfogadott Európai Uniós és USA-beli törvényekre.