Az USA két legnagyobb csekkgyártó vállalata megszorító intézkedést, és átszervezést jelentett be. Mindez a bankkártyás fizetés és az online utalások előretörésének eredménye - állítják a szakemberek. A forgalma erőteljes visszaesése miatt a piacvezető Deluxe Corp és a második számú John H. Harland is elbocsátásokat jelentett be.
Az amerikai jegybank, a Federal Reserve adatai is alátámasztják a csekk-kibocsátók problémáit, az 1995-ös 50 milliárd csekkel szemben 2000-ben már csak 42,5 milliárd esetben használták ezt a készpénzkímélő eszközt. Azóta a becslések szerint évente öt százalék körüli a csökkenés.
Az online banki szolgáltatást kipróbálók száma ezzel szemben az ezredfordulón még néhány milliós szintjéről 2002-re 34 millióra nőtt. A pénzügyeiket a világhálóra áthelyezők arányában is óriási fejlődés volt 2001 óta. Akkor az emberek 7 százaléka használta az internetes lehetőséget számlájának ellenőrzésére, ami 2002-ben már 11 százalék volt. 2003-ban további növekedést mértek, hiszen a banki ügyeit on-line intézők aránya 16 százalékra nőtt. Az előrejelzések szerint további, hasonló ütemű bővülés lehet, így 2006-ra az online banking szolgáltatást igénybe vevők aránya 36 százalékot érhet el az USA-ban.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Nem készpénzzel, nem kártyával, online
Szerény növekedés az e-banking terén
Banki megoldások fejlődése a világhálón
Kiszorítja a csekkeket az online fizetés
A csekkek forgalmát jelentősen visszavetette az elmúlt időszakban előretörő online fizetés. A csekkek nyomtatásában érdekelt legnagyobb vállalatok komoly nadrágszíj megszorításra kényszerülnek a talpon maradás érdekében.