2p

A csekkek forgalmát jelentősen visszavetette az elmúlt időszakban előretörő online fizetés. A csekkek nyomtatásában érdekelt legnagyobb vállalatok komoly nadrágszíj megszorításra kényszerülnek a talpon maradás érdekében.

Az USA két legnagyobb csekkgyártó vállalata megszorító intézkedést, és átszervezést jelentett be. Mindez a bankkártyás fizetés és az online utalások előretörésének eredménye - állítják a szakemberek. A forgalma erőteljes visszaesése miatt a piacvezető Deluxe Corp és a második számú John H. Harland is elbocsátásokat jelentett be.

Az amerikai jegybank, a Federal Reserve adatai is alátámasztják a csekk-kibocsátók problémáit, az 1995-ös 50 milliárd csekkel szemben 2000-ben már csak 42,5 milliárd esetben használták ezt a készpénzkímélő eszközt. Azóta a becslések szerint évente öt százalék körüli a csökkenés.

Az online banki szolgáltatást kipróbálók száma ezzel szemben az ezredfordulón még néhány milliós szintjéről 2002-re 34 millióra nőtt. A pénzügyeiket a világhálóra áthelyezők arányában is óriási fejlődés volt 2001 óta. Akkor az emberek 7 százaléka használta az internetes lehetőséget számlájának ellenőrzésére, ami 2002-ben már 11 százalék volt. 2003-ban további növekedést mértek, hiszen a banki ügyeit on-line intézők aránya 16 százalékra nőtt. Az előrejelzések szerint további, hasonló ütemű bővülés lehet, így 2006-ra az online banking szolgáltatást igénybe vevők aránya 36 százalékot érhet el az USA-ban.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Nem készpénzzel, nem kártyával, online
Szerény növekedés az e-banking terén
Banki megoldások fejlődése a világhálón

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!