Generikus üzletágának erősítését tűzte ki célul a Novartis, amikor az idén megvásárolta és a Sandozba olvasztotta a német Hexal és az amerikai Eon Labs cégeket. Az egyesülés a hazai piacot is érintette: november 1-jén megalakult a Sandoz Hungária Kft., amely a jogelőd vállalatok tevékenységét folytatja tovább önálló cégként. A cég a hazai generikus piac egyik meghatározó szereplője lett, előrejelzések szerint forgalma 2006-ban eléri a 7 milliárd forintot. Az önálló társaság a jogelőd Hexal és a Novartis üzleti szinergiáinak előnyeire épít.
Az önálló cég a lejárt szabadalmi védettségű készítmények egyik meghatározó forgalmazója lett Magyarországon, míg a fúzióval a Novartis világelső lett a generikus patikaszerek növekvő piacán. A generikumok gyártásával a társaság egyrészt forrásokat szabadíthat fel az innovatív készítmények finanszírozására, másrészt versenyképesebb terápiás palettát kínálhat az orvosoknak és a betegeknek - derül ki a cég sajtóanyagából.
A Sandoz az első számú piaci szereplő Németországban, és a második legerősebb az USA-ban. A most felvásárolt generikus gyártók nélkül több mint 3 milliárd dolláros forgalom mellett 235 millió dolláros üzemi nyereséget könyvelhetett el 2004-ben. Alkalmazottainak száma világszerte meghaladja a 13 000 főt.