A japán gyártó hétfői közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt
világszerte összesen 613.545 gépjárművet adtak el, ami éves összevetésben 13 százalékos bővülés. A gyártás 82,7 százalékkal 655.180 darabra bővült. Elemzők szerint a növekedés fő oka az, hogy egy ével ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el. A növekedés további okai közé tartozik, hogy a japán kormány a lapos képernyős televíziók mellett a környezetkímélő, új gépkocsik vásárlását is támogatja. Így a legnagyobb mértékben, 49,9 százalékkal a hazai forgalom nőtt, és a termelés növekedésében is a japán Toyota gyárak állnak az élen 119,6 százalékkal.
A Toyota belföldön és az ázsiai térség egészében is a kereslet további bővülésére számít, és a korábbi 7,49 millió darabról 7,57 millióra módosította az év egészére vonatkozó értékesítési előrejelzését.
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel és szervokormányokkal kapcsolatos problémák azonban sebeket is ejtettek a megbízhatóságról híres Toyota arculatán. A világ legnagyobb autógyártójának főként Európában és az Egyesült Államokban tépázódott meg a hírneve, ami az eladások visszaesésével jár. A társaság ezért a múlt héten bejelentette, hogy tavasszal napokra leállítja a termelést nagy-britanniai és franciaországi gyáraiban, cseh sajtóhírek szerint pedig a 2005-ös indulás óta most először csökkenteni kell a termelést a Toyota, a Peugeot és a Citroen közös csehországi gyárában, a TPCA-ban.
MTI/Menedzsment Fórum