3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az állatok háziasítása évezredes folyamat. Először a mindennapi élelemforrás megteremtése miatt édesgette magához a már akkor meglehetősen cinikus emberiség a szárnyasokat és emlősöket, később pedig mindenféle munkára is hasznosította az erősebb négylábúakat: teherfuvarozás, mezőgazdaság, satöbbi. Újabban a baktériumokat is munkára fogjuk. A derék japánok pedig továbbgondolták az állati munkavégzés lehetőségeit: a simogatáson kívül a vasútüzemben alkalmaznak állatokat, méghozzá macskákat. De le vannak maradva, mi régen megelőztük őket.

A Japán vasút kiváló dolgozója (Mfor-montázs)

Nemzeti hírügynökségünk tartotta közlésre méltónak az alábbi információt: "Szédületes vasúti karriert futott be egy macska Japánban: 2006-ban még csak állomásfőnöknek nevezték ki, az idén viszont már főállomásfőnök lett. És még csak 9 éves... Jelenleg a - nem túl nagy vasúttársaság - ötödik legmagasabb rangú embere, illetve állatja - nő létére!

A cégnél összesen 36 fő, meg ő dolgozik. 14,3 kilométernyi vidéki vasútvonal tartozik a vállalathoz tíz állomással. A macskás megálló a Kisi nevű, és embertelenül működik már bő két éve, mivel minden automatizált. A macskának, Tamának - ez a neve - így aztán nincs sok dolga, legfeljebb a saját dolga. Ezt diszkréten végzi el, nem az utasok szeme láttára. Bodegájában a kíváncsi tekintetek elől elrejtve van vécéje. A cica amúgy egykedvűen tűri, hogy tányérsapkát rakjanak fejére és fényképezzék a csodájára járó utasok.

A társaság szerint 10 százalékkal nőtt az utasforgalom, amit a macskának köszönnek. Pár fővel talán valóban az ő híre gyarapította a létszámot, ám inkább azért véli a cég, hogy a cica utasokat vonz, mert Japánban a macskát szerencsét hozó állatnak tekintik. Egy mondás szerint: Ha gyötör az ínség, a macska a segítség. Tama amúgy kötött munkaidőben teszi a semmit, reggel kilenctől délután ötig. Vasárnap nem kell a bódéban csücsülnie. Ami szüleit illeti, messze esett a macska fától: nem tőzsgyökeres vasutasmacska-dinasztia sarja. Anyja kóbor macska volt - amely az állomáson kölykedzte Tamát -, apja pedig vándorkandúr."

Eddig az MTI-hír.

Hát, ha a derék japánok azt hiszik, hogy ez valami világraszóló újdonság, tévednek. Le vannak maradva, mint a borravaló. Én magam ugyan nem voltam még a magyar vasút irányítóközpontjában, de a szolnoki állomáson, egy-egy késés alkalmával évek óta rengeteg, nyilván bennfentes utastársam szólja el magát mellettem: "a franc essen bele, ezek a majmok már megint elcsesztek valamit."

LNG

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!