Bizonyos értelemben áttörést jelentett az 1052/1999. (V. 21.) Korm. határozat "a közigazgatás továbbfejlesztésének 1999-2000. évekre szóló kormányzati feladattervéről", melynek a hatékony közigazgatás kialakításáról szóló III. fejezete szerint "Lehetőség szerint be kell vezetni, és alkalmazni kell a közigazgatásban a korszerű minőségbiztosítási rendszereket".
Bár nem világos pontosan, hogy a kormányzati feladattervben meghatározott ezen feladat ténylegesen milyen kormányzati tevékenységet jelent,2 mindenesetre figyelemre méltó, hogy a minőségbiztosítás nevesítetten, mint az egyik legfontosabb közigazgatás-fejlesztési módszer jelent meg.
Forrás: Minőségportál
A cikk folytatása
Minőségbiztosítás az önkormányzati közigazgatásban
Amikor a 80-as évek második felében Nagy-Britanniában a helyi önkormányzatok is alkalmazni kezdték a BS5750-es szabványnak megfelelő minőségbiztosítási rendszert, sok közigazgatási szakértő fejezte ki kétségeit, mondván, a BS5750-es szabványt elsősorban ipari termelő vállalatok belső működési viszonyaira dolgozták ki. Módszerei, logikája, sőt használt fogalmai is idegenek a közigazgatástól, ezért nem is lehet alkalmas arra, hogy a magánszférában elért eredményeit hivatali típusú szervezetekben is elérje.