1p

Amikor a 80-as évek második felében Nagy-Britanniában a helyi önkormányzatok is alkalmazni kezdték a BS5750-es szabványnak megfelelő minőségbiztosítási rendszert, sok közigazgatási szakértő fejezte ki kétségeit, mondván, a BS5750-es szabványt elsősorban ipari termelő vállalatok belső működési viszonyaira dolgozták ki. Módszerei, logikája, sőt használt fogalmai is idegenek a közigazgatástól, ezért nem is lehet alkalmas arra, hogy a magánszférában elért eredményeit hivatali típusú szervezetekben is elérje.

Bizonyos értelemben áttörést jelentett az 1052/1999. (V. 21.) Korm. határozat "a közigazgatás továbbfejlesztésének 1999-2000. évekre szóló kormányzati feladattervéről", melynek a hatékony közigazgatás kialakításáról szóló III. fejezete szerint "Lehetőség szerint be kell vezetni, és alkalmazni kell a közigazgatásban a korszerű minőségbiztosítási rendszereket".

Bár nem világos pontosan, hogy a kormányzati feladattervben meghatározott ezen feladat ténylegesen milyen kormányzati tevékenységet jelent,2 mindenesetre figyelemre méltó, hogy a minőségbiztosítás nevesítetten, mint az egyik legfontosabb közigazgatás-fejlesztési módszer jelent meg.

Forrás: Minőségportál

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!