2p

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 426 esetben összesen mintegy 23 millió forint bírságot szabott ki tavaly a szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások, és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének vizsgálata során.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság márciusi hírlevelében közzétett összesítés szerint a fogyasztóvédők 433 esetben ellenőrizték, hogy készült-e jegyzőkönyv a panasz bejelentéséről, illetve vizsgálták annak tartalmát, és 255 alkalommal állapítottak meg hiányosságot.

A jótállási jegyek tartalmát 227 esetben nézték meg, és 137-nél szabálytalanságot tártak fel. A kifogásolt termék javítása esetén rögzített adatokat 43 jótállási jegyen ellenőrizték, és 27 esetében szabálytalanságot állapítottak meg.

A fogyasztóvédők vizsgálták azt is, hogy a vállalkozások hogyan tájékoztatják a fogyasztókat jogaikról.

A vizsgálati összesítés szerint 1.740 esetből 513 alkalommal megtévesztő, félreérthető volt a fogyasztók tájékoztatása, és ez tisztességetlen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A fogyasztóvédők 1.403 esetben, fogyasztói panasz nyomán pedig 451 alkalommal átnézték a vásárlók könyvébe tett fogyasztói bejelentések intézését. A vállalkozások 454 ügyben nem megfelelően jártak el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!