A vezető amerikai sajtótermékek digitális változatai nagyon kevés, a cikkekért fizető olvasóval rendelkeznek.
Vin Crosbie amerikai médiaszakértő által példaként hozott, fontosabb újságok előfizetői létszámának egytizedét sem érik el online kiadásaik előfizetői.
- USA Today: 900 online és 2 154 539 offline előfizető (0,05 %)
-
- The New York Times: 3172 online és 1 118 585 offline előfizető (0,28 %)
-
- The Washington Post: 424 online és 732 904 offline előfizető (0,06 %)
-
- Boston Globe: 321 online és 452 109 offline előfizető (0,03 %)
-
- Sacramento Bee: 100 online és 303 841 offline előfizető (0,03 %)
-
- Boston Herald: 150 online és 248 988 offline előfizető (0,06 %)
A többszázezres stabil olvasótáborral rendelkező lapok sem tudták ezer fölé emelni a netes verziót megrendelők számát. Crosbie véleménye szerint elsősorban azért nem sikerül a monitor elé szoktatni az olvasókat, mert a személyi számítógépek képernyőit nem arra tervezték, hogy a hagyományos újságoldalakat kényelmesen át lehessen tekinteni rajtuk. Az online lapok egy-egy oldala emellett túl sok információt tartalmaz ahhoz, hogy a netezők könnyedén letöltsék.
A hagyományos újságok digitális verzióinak általában nem erőssége a multimédiás tartalom, és az online lapok népszerűsítésére sem fordítanak a kiadók kellő figyelmet, így jóval kevésbé populárisak, mint lehetnének egy jobb marketinggel.
Talán az egyetlen kivétel az amerikai lappiacon az Arkansan Democrat Gazette, mely 3418 online megrendelővel rendelkezik, amely 'rendes' előfizetőinek 1,8 százaléka. Ez a médium azonban egyenrangúként kezeli netes verzióját, és nagy figyelmet fordít annak külső megjelenésére és marketingjére egyaránt.
(Menedzsment Fórum)