Született: 1931
Tanulmányok:Chicago Egyetem: közgazdaságtan MA - 1953;
Massachusetts Instituteof Technology: közgazdaságtanPh.D. - 1956.
Életút:
1962 - 64: tanársegéd a Kellogg Graduate School of Management,Northwestern University Marketing tanszékén, majd ugyanitt
1965 - 68: docens.
1969 - 72: Montgomery Ward-professzori díjas egyetemi tanár.
1973 - 87: Harold T. Martin-professzori díjas egyetemi tanár.
1988 -: S. C. Johnson & Son-professzori díjas egyetemi tanár.
Tanácsadói tevékenység:
Többek között olyan vállalatok számára végzett tanácsadói munkát, mint az IBM, a General Electric, az AT&T, a Honeywell, a Bank of America és a Merck.
Egyéb: Általa oktatott tárgyak, kutatási terület: marketing menedzsment, nemzetközi marketing, nonprofit marketing, szolgáltatásmarketing, stratégiai marketing, maketing elemzés és tervezés, kulturális intézményekmarketingje, vendéglátóipari, turisztikai és területi marketing, marketing ésgazdasági fejlődés.
Az alábbi intézmények díszdoktora:
Krakkói Közgazdaságtudományi Egyetem (1998), Stockholmi Egyetem (1998), Groupe HEC (1998), Santo Domingói Katolikus Egyetem (1997), Athéni Közgazdasági és Gazdálkodástudományi Egyetem (1995), Zürichi Egyetem (1990), DePaul Egyetem (1998).
Ő az egyetlen, aki háromszor is elnyerte a Journal of Marketing AlphaKappa Psi díját az év legjobb cikkéért. 1989-ben Victor Mataja medált kapott, 1989-ben elnyerte a Charles Coolidge Parlin nemzeti marketing-díjat, 1983-ban Stuart Henderson Britt-díjat nyert. Marketinggel foglalkozó szervezetek élén is többször állt igazgatóként, számos vezető folyóirat szerkesztőbizottságának tagja, és a világpiacon vezető pozícióban levő cégek tanácsadója.