1p

Szeptembertől lép életbe a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, ami a pénzügyi cégek etikátlan módszerei ellen is alkalmazható - írja a Világgazdaság csütörtöki számában.

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak az számít, amikor a pénzintézet vagy a neki dolgozó ügynök nem az elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelően jár el.

Az új jogszabály külön nevesíti a megtévesztő és az agresszív gyakorlatot. Előbbibe a valótlan információk közlése, a valós tények megtévesztő módon való tálalása, illetve a fontos információk elhallgatása vagy félreérhető módon való közlése, utóbbiba pedig az ügyfelek zaklatása tartozik.

Ha egy ügyfél ilyen magatartást tapasztal, akkor a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) fordulhat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!