Rigó Csaba elmondta: az állampolgárok egy olyan stratégiával kapcsolatban fejthetik ki véleményüket, amely meghatározza a mindennapjainkat. Olyan témákat feszeget a kérdőív, amely a sajtóban is gyakorta előforduló esetekről szól.
Példaként említette, hogy a magyar termékek minimális arányáról vagy a társasházi vízdíjfizetéssel elmaradó lakókkal szembeni fellépés lehetőségéről is kérdezik a kitöltőket a 11 kérdés során.
Molnár Sándor, a Zala Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője hozzátette: a fogyasztóvédelmi hatóság weblapjáról (www.nfh.hu), de a zalai közigazgatási hivatal oldaláról (www.zalakozig.hu) szintén elérhetők a kérdések. A témák között szerepel még a hazai beszállítók védelme, azonos termékek külföldi és hazai minőségének különbsége, a termékbemutatókkal egybekötött kirándulások szabályozásának szükségessége, de a vállalkozások pozitív megkülönböztetésének lehetősége is.
A szakember elmondta: a fogyasztóvédelem jelentős újításokra is készül. Svéd mintára bevezetik a nemzeti fogyasztóvédelmi kosarat, országos kockázati térképet terveznek, továbbá fogyasztóbarát emblémával látják el azokat a vállalkozásokat, amelyek többletjogosultságot nyújtanak vevőik részére.
Molnár Sándor azt mondta: a kérdőív megjelenése óta eltelt két hétben - a nyári szabadságolások ellenére - Zalában eddig százan töltötték ki személyesen az adatlapot, de további társadalmi szervezeteket, intézményeket keresnek, amelyek segítenek majd a népszerűsítésben és kitöltésben.
MTI