4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg a derűlátóbb cégek a tavalyihoz hasonló ünnepek előtti forgalomra számítanak, a pesszimistább kkv-k úgy látják, a keresletcsökkenés miatt kevesebb megrendelő, vásárló találja meg őket. Racionális gazdálkodással azonban úrrá lehetünk a nehézségeken.

Karácsonyi rohamra fel! (Mfor-montázs)

Azzal azonban a legtöbben egyetértenek, hogy az idei évben a karácsonyi vásárlási láz is később kezdődött, mint az elmúlt években. Habár a nagy láncok üzleteiben megindult a költekezés, a kisebb üzletekben csak mérsékelten érezhető a karácsonyi hajrá. A szezon tehát rövidebb lett, amely annak is köszönhető, hogy a fogyasztók kapacitása szűkösebb.

A kereskedelmi bizalmi index értéke 2008 első nyolc hónapjában enyhén javuló tendenciát mutatott, míg októbertől visszaesést tapasztalhattunk. A rendelések várható alakulására vonatkozó várakozások kiugróan, az eladási pozíció ennél jóval kisebb mértékben, a készletszint megítélése csupán enyhén romlott. A kereskedelmi cégek körében a következő három hónapra várt átlagos áremelkedés mértéke enyhe növekedést mutat, tudtuk meg a GKI Zrt. legfrissebb felméréséből.

Egy dolog azonban biztos a recessziós időszakkal kapcsolatban: egyszer mindegyik véget ér. Az egyes kkv-k túlélésében ugyanolyan fontos szerepet játszik az, hogy kezeljék óvatosabban a kiadásokat, amikor a dolgok rosszul alakulnak, mint az, hogy lássák a fényt az alagút végén és készüljenek fel a növekedési pályára történő visszaállásra, mutatott rá a CODA Financials.

Mindemellett az üzleti döntéshozóknak állandóan „játékban kell maradniuk”, ami egyúttal azt is jelenti, hogy biztosítaniuk kell a folyamatok átláthatóságát. Egy vállalatvezető akkor lesz képes olyan döntéseket hozni, amelyek a valóságnak, illetve ügyfelek és szállítók igényeinek leginkább megfelelnek, ha ismeri saját vállalata belső folyamatait, eseményeit.

Bár szűkös időkben a költségcsökkentés elkerülhetetlen, rendelkezésre állnak olyan eszközök, amelyek segítenek abban, hogy a vállalatok kilábaljanak a szokatlan helyzetekből, anélkül, hogy teljesen felemésztenénk erőforrásainkat, mire a recesszió véget ér.

A válság kezelése elsősorban azt jelenti, hogy legyünk a lehető leghatékonyabbak. Ez ugyanúgy vonatkozik az IT rendszerekre, mint a vagyonkezelésre, a termelésre vagy a szállításra. Az egyik legfontosabb feladat a készpénzállomány szigorúbb kontrollja.

A CODA Financials mindenekelőtt azt tanácsolja, kössünk olyan szerződéseket, amelyek jobban támogatják a jövőbeni eladásokat: a szerződésekbe foglaljunk olyan kedvezményeket, amelyek hosszú távon jelentenek előnyöket partnerünknek. A kedvező szerződési feltételek egyúttal csökkentik a vitás kérdések felmerülésének esélyét.
Számos vállalkozásnak okoz gondot a fizetési morál hanyatlása, amely leginkább az építőiparban, a kis- és nagykereskedelemben, valamint a gépjárműiparban érhető tetten. Valamivel könnyebb az energia-valamint a műanyagszektorban tevékenykedő cégek helyzete.

„Ha eddig még nem tette, a kintlévőségeket kezelő osztály tagjait nevezze ki teljes jogú Account Manager-ekké”, tanácsolja a CODA Financilas.

A fizetési viták rendezése szinte teljes mértékben felemésztheti a forgótőkét, ám ha ezeket mihamarabb a menedzsment tagjai (vagy akár maga a vállalatvezető) elé terjesztik, gyors döntések születhetnek a lehetséges fizetési konstrukciókkal, az ügyfelekkel folytatott tárgyalásokkal vagy az esetleges jogi lépésekkel kapcsolatosan.

A számlák kifizetéséhez kapcsolódó költségek – így a felesleges papírmunkák, nem konszolidált beszerzések vagy nem engedélyezett kiadások – minimalizálása pedig azonnali készpénznövekedést eredményez.

Kis megszorításokkal, több odafigyeléssel tehát az idén is szép karácsonyi szezont zárhatunk – az üzleti életben is.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!