Fujio Cho, a Toyota Motor elnöke szerint az előny könnyen hátrányba fordulhat. A piacon ma olyan gyorsan változnak az események, hogy az a vállalat, amely nem fordít kellő figyelmet az innovációra, pillanatok alatt versenyhátrányba kerülhet.
A folyamatos megújulás mellesleg nem áll távol a Toyotától, hiszen a japán gyár által megalkotott termelési rendszer a kaizen (folyamatos változás) is ezt fejezi ki. A kaizen filozófiája immár több évtizedes múltra tekint vissza, és a Toyota esetében a szakemberek szerint a siker egyik kulcsa.
Csak az a vállalat lehet sikeres mondta el egy most zajló szakmai konferencián Cho, amely a növekvő eladások idején is érzékeli a potenciális krízist, és megpróbálja megelőzni. Az elnök szerint a menedzsment rendszerek és vállalati filozófiák a piac nyitásával folyamatosan keverednek. Ma már nem számít, hogy hol alapítottak egy céget, lehet a székhely az USA-ban, Japánban vagy éppen Európában. Ma az számít, hogy a globális kihívásokra a vállalatok időben reagáljanak.
Korábban japán vállalatként azonosítottuk magunkat, mindent onnan akartunk beszerezni és elintézni - vallja az elnök. Mára ez teljesen megváltozott, az alapanyagok, a beszállítók, de a menedzserek is a világ számos részéről érkeznek. Ezeket a külföldi vezetőket már nem japán tanácsadók segítik, ami a gondolkodásunk változását jelzi. Fujio Cho szerint ugyanis ezzel is ki akarják fejezni, hogy többé senkinek sem szabad a Toyotánál régiókban és nemzetekben gondolkodni. Ha ugyanis ezt mindenkinek sikerül elfelejteni, akkor mind az egyéni, mind a vállalati eredmények tovább nőhetnek.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A General Motors trónjára tör a Toyota
A Toyota felzárkózott a Mercedeshez a topmárkák rangsorában
A Just-in-Time termelés és az ágazati sajátosságok
Változó gondolkodásmód a Toyotánál
A világ második legnagyobb autógyárának vezetője szerint a jelenlegi viszonylag kedvező helyzetben sem kényelmesedhet el a Toyota. A vállalatnak sürgős fejlesztésekre van szüksége, hogy versenyelőnyét fenntarthassa.