[ajanlo=1321][igazitas=right/]Jelenleg a Ford Focus az egyetlen Németországban kapható benzinnel és alkohollal, illetve a két üzemanyag tetszőleges keverékével is üzemeltethető személygépkocsi. A típus 300 euróval kerül többe a benzines kivitelnél. Egy liter bioetanol a kútnál 92 centbe kerül, az autó fogyasztása azonban 30 százalékkal magasabb, mint benzinnel.
Svédországban már 220 kútnál lehet bioetanolt is tankolni, számuk pedig jövőre megháromszorozódik. A Ford Svédországban már 15 ezer FFV (Flexi Fuel Vehicle) alkohollal és benzinnel is futó autót adott el. A Saab és a Volvo szintén gyárt FFV autókat.
A bioetanol jó piaci lehetőségeket kínál, mivel nem kell utána ásványolaj járulékot fizetni és még az EU is előírja a megújítható forrásból származó üzemanyagok részarányának növelését - mutat rá Arno Becker a megújítható energiaforrásokkal foglalkozó szövetségi egyesület (Bundesverband Biogene und Regenerative Kraft- und Treibstoffe) mezőgazdasági szakértője. A jövőben még a bekeverési arány kötelezővé tételével is számolni kell.
Korábban az mfor.hu is hírt adott arról, hogy január 31-éig készítik el azt az előterjesztést, hogyan lehet hazánk Európa egyik legerősebb bioüzemanyag-előállítója és szállítója. E témában Gyurcsány Ferenc a Mol Rt. vezetőivel is tárgyalt és megállapodott abban, hogy a vállalat közreműködik a kormányelőterjesztés elkészítésében.
Az ágazat egyik szakértője az mfor.hu-nak elmondta: hazánk jelentősen le van maradva a bioüzemanyagra vonatkozó direktívák teljesítésében. Kérdéses, hogyan oldható meg 2010-re, hogy a teljes üzemanyag-fogyasztáson belül a növényi alapú összetevők aránya elérje a 5,75 százalékot. A jelenlegi kapacitások ennek töredékét sem tudják kiszolgálni, így jelentős beruházásokra lesz szükség, a teljesítés érdekében.