Ha a minőség-szabályozás a fenti lépcsőfokra eljut, és a folyamat, illetve minőség tervezést, -előállítást és -ellenőrzést módszeresen végzi a szervezet, az számára piaci előnyt jelenthet. Amennyiben az ilyen irányú minőségirányítás a piacon széles körben elterjedt, úgy annak hiánya komoly versenyhátrányt jelent az érintett cégek számára. A rendszerek bevezetését, továbbá annak alkalmazását és a fejlesztésre vonatkozó lépéseket gyakran független szervezetek vizsgálják és igazolják - ahogy az például az ISO 900-es esetében történik -, ez ugyanis mind a vevőben, mind a társadalmi környezetben bizalmat kelthet. A minőség létrehozásának ezt a szintjét általában a minőségbiztosítási-, illetve a minőségirányítási rendszerekben valósítják meg. A minőségügyi rendszerek a minőségirányítás megvalósításához szükséges szervezeti struktúrák, eljárások, folyamatok és erőforrások összességei.
A rendszeres és módszeres minőségügyi tevékenységek túlnyúlnak az adott szakmai terület eszköztárán, számos vezetési, szervezési és irányítási technikát is tartalmaznak. Jellemző a módszerekre, hogy rugalmasan illeszthetők a szakmai sajátosságokhoz és legtöbbször a vevői igények szempontjából világítják meg a problémákat.
(Menedzsment Fórum)
Visszacsatolás nélkül nincs minőség
A minőségi termelés és szolgáltatás kulcsszava mára a vevői igény lett: ennek ismerete és kielégítése a célja minden sikeres vállalatnak. Mindez azonban csak az információk és visszacsatolások begyűjtésével és hasznosításával érhető el.