3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kapacitásbővítés, közös menedzsment és új munkavállalók jellemzik a világ egyik legjelentősebb csomagolóanyag-gyártójának hazai tevékenységét az idei esztendőben. A Tetra Pak Ausztria-Magyarország vált a közép-kelet-európai régió központjává. Mfor.hu tudósítás.

"A vállalat kapacitása a tavalyi 1,8 milliárd egységről idén 2,8 milliárdra nő, ami 55 százalékos emelkedést jelent. További beruházásokkal a kapacitás elérheti a 6 milliárd egységet" - fogalmazott Wolfgang Niestroj vezérigazgató a vállalat péntek délelőtt tartott sajtótájékoztatóján. A cég az idei évben mintegy 850 millió forintot ruház be fejlesztésekre. A gyár nagyobb átépítésére nincs szükség, mivel ott még adódtak kiaknázatlan lehetőségek. Így mindössze a szaniter helyiségeket és az üzemi étkezdét kell bővíteni, hogy az immár 4 műszak hatékonyan üzemelhessen. "A termelés növeléséhez eddig 30 dolgozót vett fel a cég, a további felvétel a kapacitás függvénye lesz" - mondta Niestroj.

Balról: Beatrix Gössl, Wolfgang Niestroj, tolmács, Kampós Jenő

A vezérigazgató közölte, év eleje óta az osztrák és a magyar Tetra Pak megújult struktúrában működik, ám ez mindössze átszervezésekkel járt, elbocsátásokkal nem. A két vállalat bevételeit összevontan kezelik a jövőben, de az olyan stratégiai fontosságú területek, mint a marketing és az ügyfélkapcsolat továbbra is önálló marad.

A jövőre vonatkozó tervekkel kapcsolatban Niestroj elmondta, idén mintegy 3 százalékos árbevétel-növekedéssel terveznek, ami a tavalyi eredmények tükrében nagy bizakodásra vall. 2005-ben ugyanis mind a hazai, mind az osztrák piacon csökkent az árbevétel. A magyar helyzetet a vezető az olyan tejipari nagyvállalatok gondjaival magyarázta, mint a Sole-Mizo, illetve az eladásra került Parmalat.

"Feltehetőleg csak a szerződések aláírásáig jutunk az idén, új gépsorok telepítésére, illetve gyártásra nem kerül sor" - mondta el az mfor.hu-nak Kampós Jenő, a magyarországi értékesítésért felelős key account igazgatója arra a kérdésre, milyen új termékek jelenhetnek meg a hazai piacon. Újabb csomagolásra azonban csak őszig kell várni, ekkor kerül a boltok polcaira a palack és a doboz nyújtotta előnyöket ötvöző új, egy literes tejes kiszerelés. Egy másik új csomagolást is bemutatott a cég a nemrégiben zajlott kölni élelmiszeripari kiállításon, ám ez nem kerül a hazai boltokba. "A magyar piacon inkább a tejipari szektort, a brandek iránti bizalmat kell erősíteni" - magyarázta Niestroj az mfor.hu-nak.

Az új csomagolás

A környezetvédelmi aggályokkal kapcsolatban az ügyvezető elmondta, az 1990-es években Németországban be akarták tiltani az üdítős és tejes dobozokat. Ám a szelektív gyűjtés és újrahasznosítás, valamint az ezt követő elemzések még a legzöldebbeket is meggyőzték arról, hogy a rendszer működhet. "Magyarországon együtt tevékenykednek a csomagolóanyag-ipar konkurensei, hogy megoldják a gyűjtést. Az IKSZ (Italos Karton Környezetvédelmi Szolgáltató Egyesülés) egyesület pontosan ezért alakult" - mondta el az mfor.hu kérdésére Beatrix Gössl, kommunikációs és környezetvédelmi igazgató. Hozzátette: "a jövőben az újrahasznosítás is a korábbi németországi egységből Ausztriába kerül, így a szállítási költségek is jelentősen csökkennek."

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!