Eredmények
A változtatási folyamat kimenetele természetesen konkrét eredménykategóriákban mérhető, úgy mint:
- azonosított kulcsfolyamatok
-
- lebontott és összehangolt célok rendszere,
-
- kidolgozott stratégiák és politikák,
-
- mutatószámok rendszere,
-
- működő teljesítménymérés, ösztönzési rendszer,
-
- stb.
Ami azonban talán ennél is fontosabb, az nem e változtatási folyamat "feladatorientált" megközelítéséből származik, inkább magának a változtatási folyamatnak a belső értékéből, tudatformáló, kultúraformáló hatásából. Maga az a tény, hogy ezekről a dolgokról széles körben, nyíltan gondolkodik és beszél a szervezet, óriási hozadékkal jár. Olyan értékek tudnak elterjedni és megerősödni a szervezeti kultúrában, mint a stratégiai gondolkodás, a rendszerszemlélet, az eredményorientáltság, a csapatmunka és a felelősségvállalás.
Összefoglalás
A minőségmenedzsment és a HR terület szakértő vezetői ma már olyan ismeretek, összefüggések és módszerek birtokában vannak, amelyeket nem felhasználni a szervezet továbbfejlesztésére nem csupán pazarlás, de komoly hátrányt jelenthet a kiélezett piaci versenyben. E területek integrálódása az irányításba tehát nem presztízskérdés, hanem a szervezet jól felfogott érdeke. Gondolatmenetemben azt kívántam kifejteni, hogy hogyan látom megvalósíthatónak a minőségmenedzsment és a HR terület integrálódását a vállalat irányításába. Mondanivalóm alapgondolata, hogy amennyiben e területek lehetőséget kapnak arra, hogy egymással szoros együttműködésben kialakítsák és végrehajtsák szakmai programjukat, úgy hozzásegíthetik a menedzsmentet olyan működési feltételek megteremtéséhez, amelyek a vállalat teljesítőképességének érdemi javulását eredményezik.