A GDF Suez pedig közölte, hogy jól haladnak megbeszélései az Északi Áramlatba való részvételéről. Ezekkel a lépésekkel a franciák csattanós választ adnak arra, hogy a törökök követelésére kihagyták őket a közös európai Nabucco gázvezeték építéséből.
A legérzékenyebb témában, a francia Mistral osztályú hadihajók szállításának ügyében ugyan most nem sikerült megállapodni, de Párizs nem utasította el az oroszok most már hivatalosan beterjesztett kérését. Mint Francois Fillon miniszterelnök (képünkön jobbra) közölte, tanulmányozzák Moszkva javaslatát, és készek együttműködni az oroszokkal védelmi területen is.
Pénzt ugyan nem, de 358 millió dollár értékű technológiai know-how-t, gépet és berendezést sikerült szereznie Putyinnak az AvtoVAZ számára a Renault-tól, amely a Ladákat gyártó vállalat 25 százalékának tulajdonosa, amiért 1 milliárd dollárt fizetett 2007-ben. Ennek fejében Moszkva vállalta, hogy további 50 milliárd rubelt (1,7 milliárd dollár) pumpál a társaságba, ami lehetővé teszi, hogy a cég átütemezze adósságtörlesztését és évi 900 ezer darabra növelje kibocsátását, megvédve a hazai piac negyedét kitevő részesedését. Putyin párizsi sajtóértekezletén elmondta: szeretnék, ha a Renault tovább emelné részesedését az AvtoVAZ-ban. Erre már korábban is felszólította a francia céget, amely most is elutasította ezt az ajánlatot - írta a Bloomberg. Az orosz üzemben folytatják a Renault és Nissan modellek összeszerelését, de az előállított autók legalább 70 százalékát továbbra is a Ladák teszik ki.
Az elnöki látogatás "oldalvizén" a francia Sanofi-Aventis gyógyszergyártó - amelynek már működik egy ultramodern inzulingyára Oroszországban - megállapodott a Prominvesttel, hogy részt vesz az orosz gyógyszergyártás fejlesztését szolgáló programban, a Vinci pedig a Moszkvát Szentpétervárral összekötő autósztráda építésében. (Napi Gazdaság)