A nagykövet hozzátette: az Európai Bizottság támogatást nyújt a Nabucco vezetékben érintett öt államnak a környezeti hatástanulmány elkészítéséhez. Egyrészt segít az uniós elvárások megismerésében, másrészt átadja az Északi Áramlat gázvezeték vizsgálatának tapasztalatait.
Bayer Mihály hétfőn találkozik a környezetvédelmi minisztérium és az Olajterv képviselőivel, hogy tisztázzák a munka menetét.
Magyarországon 500 méter széles sávban tervezik kijelölni a Nabucco gázvezeték nyomvonalát. Az építéshez számos engedély szükséges, többek között a környezetvédelmi hatóságtól is. Bayer Mihály megemlítette, hogy ha a kormány kiemelt projektként kezeli a Nabuccót, akkor egyszerűbb és gyorsabb lesz az engedélyeztetési eljárás. A kiemelt projektté minősítést viszont sok részlet akadályozza.
Példaként azt említette a nagykövet, hogy az ilyen projektté nyilvánításhoz szükséges a kijelölt terület helyrajzi száma, ilyen pedig még nincs.
A nagykövet közölte: készül környezeti elemzés az egész Nabucco projektre is.
Kóka János, az Országgyűlés Nabucco földgázvezeték előkészítésének és megvalósításának folyamatát segítő eseti bizottság elnöke a bizottság legutóbbi ülésen a Nabucco projekt klímavédelmi fontosságát hangsúlyozva elmondta: az Európai Unió évente 230 millió tonna szenet importál.
Ha ezt mindet kiváltanák földgázzal - ami persze nem lehetséges -, akkor az évi 360 millió tonnával csökkentené az uniós tagországok szén-dioxid kibocsátását. Ez hat százalékpontot tenne ki a 2020-ra elérni kívánt 20 százalékos csökkentésből