3p

Miközben sokan azért járják keresztül-kasul a várost, hogy valahol találjanak egy kiló megfizethető zöldpaprikát, létezik egy réteg, amelynél nem számít az ár, hanem a széles választék, az újdonság a vonzó. Ahogy az a minapi szakmai borparádén kiderült, ismét fellendülőben van a luxusborok piaca.

A Napa-völgyön túl

Az Alagút tetején lévő divatos étteremben rendezett újdonságaiból bemutatót a WineAge, amely a hazai luxusszegmens egyik legnagyobb beszállítója. Elsősorban az amerikai borokra helyezték a hangsúlyt, mint ahogy a tavalyi Borfesztiválon is ez volt a fő céljuk.

Az átlag magyar borfogyasztó nem túl sokat tud az Újvilág nedűiről, legfeljebb a Napa-völgyről hallott, amelyet előszeretettel választanak forgatási helyszínül az amerikai romkom filmek rendezői. Itt tegyük hozzá, hogy az amerikai borászat úttörői között sok magyart is találunk.

Napnyugta a Napa Völgyben - nem csak az amerikai borászat fellegvára, de gyakori forgatási helyszín is. Fotó: Depositphotos
Napnyugta a Napa Völgyben - nem csak az amerikai borászat fellegvára, de gyakori forgatási helyszín is. Fotó: Depositphotos

Ma természetesen Amerika is nagyon széles saját borkínálattal rendelkezik, miközben óriási mennyiséget importálnak Franciaországból, Olaszországból és Spanyolországból is.

A WineAge célja, hogy ismeretlenebb borvidékek különlegességeit is elhozzák Magyarországra. Ahogy a honlapon fogalmaznak, „folyamatosan bővítjük a ritkaságok választékát, és világszerte kutatjuk fel a bemutatásra érdemes prémium termékeket, az újdonságokat, köztük a biodinamikus és organikus borokat.”

A bio és organikus borok egyre divatosabbak

Ezek szerint létezik egy jelentősebb réteg Magyarországon, amely a jelenlegi gazdasági helyzetben is meg tudja fizetni a drágább italokat? Amint az egyik szakértőtől a helyszínen hallottam, a legolcsóbb és legdrágább borokra, pezsgőkre mindig van igény.

A legfontosabb vevők főleg a Michelin-csillagos éttermek, a Platán, a Costes, a TG lánc, az elegáns bárok, igényes szaküzletek. Rendszeresen tartunk kóstolókat és továbbképzéseket, a webshopunk forgalma is élénk – tette hozzá a 17 éve működő cég képviselője.  

A bio és organikus borok egyre divatosabbak, tegyük hozzá, valójában ezek már évtizedekkel ezlőtt jelen voltak a világ borászatában, főleg azért, mert sok termelőnek nem volt annak idején pénze a különféle adalékanyagokra, speciális kezelési eljárásokra.

Árakban irány a csillagos ég

Az amerikai termékek mellett dél-amerikai, új-zélandi, olasz, spanyol és francia borok és pezsgők várták a prezentáción a hazai nagykereskedőket, viszonteladókat és szakújságírókat. Ami az árakat illeti, nagy a szóródás: a négyezer forintos prosecco-tól a százezer forintos francia pezsgőig – ezek nettó nagyker árak –, de szinte mindegyik palack vevőre talál.

A pezsgők között a valódi champagne, a prosecco és a nálunk kevésbé ismert spanyol cava is egyre népszerűbb itthon, főleg különleges alkalmakra vásárolják. Sokszor esküvőkre rendelik, hogy emlékezetes legyen a nap mellett a koccintás is.

A bemutatón szereplő vagy 250 féle termék közül az Uruguay-i és új-zélandi palackok iránt is élénk volt az érdeklődés, ezeket ismerik talán legkevésbé a hazai igényes - és vastagabb pénztárcájú - fogyasztók.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!