3p

Kétéves program indul a vásárlói tudatosság és az egészséges táplálkozás erősítésére.

A kormány 2019 közepéig összesen csaknem 2 milliárd forintot fordít az élelmiszerek minőségének emelésére, a vásárlói tudatosság fejlesztésére, valamint a hatékonyabb hatósági fellépésre, derül ki a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatból.

(AFP)

A kormányhatározat szerint a földművelésügyi miniszter feladata lesz egyebek mellett egy a vásárlók élelmiszerbiztonságra vonatkozó tudatosságának és tudásszintjének növelésére szolgáló program kidolgozása. A programra fordítható összegeket a nemzetgazdasági miniszter biztosítja, és maga a projekt a következőkből áll össze:

  • jövőre 600 millió forintos, 2019-ben pedig 700 milliós költségvetéssel kell közérthetővé tenni az élelmiszerek jelölését, minőségi jellemzőit, az előállításnál alkalmazott technológiákat, valamint a tárcavezetőnek ajánlásokat kell készítenie a hagyományos termékek megismertetésére - 2019. június 30-ig
  • 150 milliót adnak arra idén, hogy összerakjanak egy gyermekeket célzó élelmiszerlánc-biztonságról szóló tananyagot, és azt ingyenesen elérhetővé tegyék - 2018. július 30-ig
  • jövőre 130 millió forint megy el arra, hogy a hiteles vásárlói tájékoztatásért és szemléletformálásért kialakítsák az S-QR kód alapú Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet, a kapcsolódó elektronikus tudástárral együtt - 2018. december 31-ig
  • 2018-ban 50 millió forintból valósul meg a közétkeztetők és ételeik minősítésére is szolgáló "Minőségérzet növelése a közétkeztetésben" program, melyet 2017. december 31-ig kell összerakni
  • jövőre 200 millió forinttal, 2019-ben pedig 20 millió forinttal járul hozzá a kormány, hogy a Nébih bevonásával bővítsék ki az "Ételt csak okosan" és a Szupermenta programot, valamint a gyümölcsök, zöldségek minőségével kapcsolatos helyes fogyasztói elvárások kialakítására dolgozzák ki a "Tökéletlen is lehet tökéletes" programot, 2018. december 31-ig
  • 2018-ban 100 millió forintból kell erősíteni a Magyar Élelmiszerkönyv ismertségét, amely "a közérthető közigazgatás jegyében segíti a vásárlói tudatosság kialakulását" - 2018. június 30-ig

Jókora fordulat ez a vásárlói tudatosság növelése terepén, hiszen néhány hónapja még az emlékezetes, diszkontlánc-szívató törvénytervezetbe dobozolva olyan újításokról volt szó, hogy a kormány betiltaná a reklámújságokat, mert ez segítené elő a "tudatosabb vásárlást." Nem sokkal később aztán meghátráltak, és jegelték a tervezetet, de előtte még egy alapos hátraarccal úgy módosították a terveket, hogy a reklámújságok nem hogy eltűntek, de valószínűleg alaposan meg is vastagodtak volna.

via MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!