Nem hogy kiiírtja a reklámújságokat, de egy váratlan húzással várhatóan jócskán felhizlalja őket a kormány, írja a Blokkk.com.
A márciusban belengetett, áruházlánc-szívató törvényjavaslat intézkedései között még az szerepel, hogy csak sajtótermékben jelenhetne meg szupermarketek reklámja, vagyis a kormány betiltaná a külön reklámújságokat. A mostani tervek szerint viszont úgy piszkálják meg a területet, hogy nem hogy kinyírják, de még új életet is lehelnek a műfajba.
Mint ismert, a reklámadó 5,3 százalékról 7,5-re emelkedne 2017 júniusától. A friss tervezet szerint azonban a prospektusoknál nem hogy emelkedik a sarc, de meg is szűnik.

Ezt a korábbi állásponthoz képest hátraarcot vágó intézkedés úgy oldja meg, hogy csak az a reklám lesz a reklámadó alapja, ahol a hirdetést ellenszolgáltatás fejében, vagyis pénzért jelentetik meg. Az áruházi újság márpedig ingyenes, így ez rá nem vonatkozhat. Emellett megszűnne az úgynevezett saját célú reklám fogalma, amelybe az áruházi újság is beletartozik, amikor a reklám közzétevője a saját portékáját reklámozza.
Mindezen meglepő változtatások miatt a Blokkk.com szerint megvastagodhatnak a reklámújságok, mert a reklámozók úgy dönthetnek, akkor már nem éri meg nekik egyéb újságokban, tévében és az interneten hirdetni.
Aztán persze majd kiderül, mindebből mi valósul meg. Mindenesetre a kormány az áruházak reklámköltésének visszafogása és a prospektusok betiltása tervét azzal indokolta, hogy ez a "tudatosabb vásárlást" segíti elő, miközben, ha fékezik a vásárlási lehetőségek bemutatását, az nyilvánvalóan pont, hogy a tudatosságot gátolja.
mfor.hu