TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Korábban 470, majd 550 milliárd forintra becsülték a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának fejlesztését, de úgy tűnik, drágulásban itt sincs megállás.

Komoly ütemben vizesvébésedik a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának fejlesztése. A projekt költségeit eredetieg 470 milliárd forintra becsülték, majd egy megkérdőjelezhető húzásnak köszönhetően felnyomták 550 milliárdra. Most azt írja a Világgazdaság, az építkezést lebonyolító, részben állami Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezetője, Pafféri Zoltán egy konferencián azt mondta, hogy kamatokkal együtt 750 milliárdba kerül majd az egész.

A gigaberuházás kapcsán a Figyelő korábban a kamatterhek nélkül számolva megállapította, hogy érdemi forgalombővülés esetén is leghamarabb 2400 év múlva térülhet meg Magyarországnak, szóval tényleg nagyítóval kell keresni benne az értelmet.

Mindenesetre most kiderült, hogy a projekt finanszírozási terve már készül, és Pfafféri azt is elmondta a Vg-nek, hogy szerinte a legkedvezőbb konstrukció kínai hitel lenne az erről kötött megállapodás alapján. A tendert még idén kiírják, ez egy, a tervezés és az engedélyezés két, a kivitelezés három évig tarthat.

A jelenlegi egy vágányból kettő lenne, és a pályasebességet 160 kilométerre emelnék, amivel a Budapest-Belgrád vonatút az elképzelések szerint a mostani nyolc órásról három órásra rövidülne. A pálya az átépítés alatt is üzemelne, valószínűleg először a második vágányt fektetik le a módosított nyomvonalon, és csak ezután látnak hozzá az eredeti vágányhoz, hogy ne akadályozzák a forgalmat.

A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztését Kína hitelezi, és rezeg a léc, az unió vizsgálja a projektet, hogy megfelel-e a szabályoknak. Pafféri mindenesetre azt mondta, az ügyben nincs kötelezettségszegési eljárás Magyarország ellen.

Egyes hírek szerint a kínaiak azon gondolkodnak, mégsem a görögországországi Pireusz kikötője lenne a kiindulópontja a számukra fontos vasúti tranzitvonalnak, hanem olasz kikötők. Így aztán nem is annyira fontos már nekik a Belgrádot és Budapestet is érintő vonal.

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.