Egy dán ácsmester, Ole Kirk Christiansen faragta fából 1932-ben az első játékot, egy kacsát, amelynek a Lego nevet adta. A mozaikszót a dán Leg Godt kifejezésből rakta össze, amely magyarul annyit tesz: "jót játszani". (Egyébként a lego szó latin jelentése hasonló: összerakni.) Ma az alapító unokája, Kjeld Kirk Kristiansen, és a fia az ötödik legnagyobb játékgyár tulajdonosai.
A világhíres játék először a Fortune Magazintól, majd a Brit Játék Kiskereskedők Egyesületétől (British Association of Toy Retailers) nyerte el az évszázad játéka címet. Az évek során több különféle játékdivatot ért meg a népszerű építőkocka gyártója, ám sosem távolodott el a klasszikus alaptól, a Lego kockáktól. A hagyományok tiszteletben tartása mellett a vállalat nyomon követi a legújabb játéktrendeket.
15 országból válogatták azt a 120 fős kreatív csapatot, amely a fejlesztésekért felelős. Ennek köszönhetően ma már robotokkal és a klasszikus sárga arcú alakok mellett "élő" személyek is találkozhatunk a kínálatban. Harry Pottert, a Mikulást, a Star Wars szereplőit, de Stephen Spielberget is megtalálhatjuk a játékboltok polcain csakúgy, mint az afro-amerikai Lego figurákat.
A németországi és külföldi gyárakban évente 17,8 millió kockát és más elemet készítenek, ami óránkénti 2 milliót, azaz percenként 33,824 darabot jelent. 2200 különböző formájú elem és 55 szín található a termékkínálatban, amely az utóbbi években számos új darabbal bővült. A termékportfolió átalakítására és a vállalat átszervezésére a cég néhány éves lejtmenete adott okot, sokan kétségbe is vonták, fel tudja-e venni a cég az újfajta játéktrendekkel a kesztyűt. 2004. és 2005. a pénzügyi átalakításokról szólt, de 2006-tól a nyereségtermelő platform kiépítése a fő cél. Várhatóan 2007. tavaszán lezárul a vállalati struktúra leegyszerűsítése, amely az utóbbi években a csoport számára az egyik legnagyobb kihívást jelentette.
2006-ban az éves adózás előtti eredmény 1562 millió dán korona volt (52 838 millió forint), szemben az egy évvel korábbi 456 millió dán koronával. A forgalom növekedése arányosan oszlott meg a csoport többféle piaca között, beleértve a fogyasztóknak közvetlenül értékesített termékek piacát is.
A csoport hazai leánya, a Lego Magyarország Kft. szintén jól teljesít, a magyar mellett a szlovén és horvát piacra is szállít. Így az együttes eladások 2,5 milliárd forintos forgalmat jelentenek, amely 25 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest.
A társaság becslése szerint a 16-20 milliárd forint összforgalmat bonyolító magyar játékpiacon a vállalat 20-22 százalékos részesedést tudhat magáénak, ez a játékgyártó leányvállalatai közül a legmagasabb arányú piaci részvétel.