3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

75. születésnapját ünnepli idén a dán Lego, amelyet először fából faragtak. A világhírnévre szert tett névvel először egy játék kacsát illettek.

Lego, a fakacsa

Egy dán ácsmester, Ole Kirk Christiansen faragta fából 1932-ben az első játékot, egy kacsát, amelynek a Lego nevet adta. A mozaikszót a dán Leg Godt kifejezésből rakta össze, amely magyarul annyit tesz: "jót játszani". (Egyébként a lego szó latin jelentése hasonló: összerakni.) Ma az alapító unokája, Kjeld Kirk Kristiansen, és a fia az ötödik legnagyobb játékgyár tulajdonosai.

A világhíres játék először a Fortune Magazintól, majd a Brit Játék Kiskereskedők Egyesületétől (British Association of Toy Retailers) nyerte el az évszázad játéka címet. Az évek során több különféle játékdivatot ért meg a népszerű építőkocka gyártója, ám sosem távolodott el a klasszikus alaptól, a Lego kockáktól. A hagyományok tiszteletben tartása mellett a vállalat nyomon követi a legújabb játéktrendeket.

Haladnak a korral

15 országból válogatták azt a 120 fős kreatív csapatot, amely a fejlesztésekért felelős. Ennek köszönhetően ma már robotokkal és a klasszikus sárga arcú alakok mellett "élő" személyek is találkozhatunk a kínálatban. Harry Pottert, a Mikulást, a Star Wars szereplőit, de Stephen Spielberget is megtalálhatjuk a játékboltok polcain csakúgy, mint az afro-amerikai Lego figurákat.

A németországi és külföldi gyárakban évente 17,8 millió kockát és más elemet készítenek, ami óránkénti 2 milliót, azaz percenként 33,824 darabot jelent. 2200 különböző formájú elem és 55 szín található a termékkínálatban, amely az utóbbi években számos új darabbal bővült. A termékportfolió átalakítására és a vállalat átszervezésére a cég néhány éves lejtmenete adott okot, sokan kétségbe is vonták, fel tudja-e venni a cég az újfajta játéktrendekkel a kesztyűt. 2004. és 2005. a pénzügyi átalakításokról szólt, de 2006-tól a nyereségtermelő platform kiépítése a fő cél. Várhatóan 2007. tavaszán lezárul a vállalati struktúra leegyszerűsítése, amely az utóbbi években a csoport számára az egyik legnagyobb kihívást jelentette.

2006-ban az éves adózás előtti eredmény 1562 millió dán korona volt (52 838 millió forint), szemben az egy évvel korábbi 456 millió dán koronával. A forgalom növekedése arányosan oszlott meg a csoport többféle piaca között, beleértve a fogyasztóknak közvetlenül értékesített termékek piacát is.

A csoport hazai leánya, a Lego Magyarország Kft. szintén jól teljesít, a magyar mellett a szlovén és horvát piacra is szállít. Így az együttes eladások 2,5 milliárd forintos forgalmat jelentenek, amely 25 százalékkal magasabb az egy évvel korábbihoz képest.

A társaság becslése szerint a 16-20 milliárd forint összforgalmat bonyolító magyar játékpiacon a vállalat 20-22 százalékos részesedést tudhat magáénak, ez a játékgyártó leányvállalatai közül a legmagasabb arányú piaci részvétel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!