3p

A Globus Konzervipari Rt.-nél bejelentett, megdöbbentő méretű 2005-ös veszteség a figyelem középpontjába állította a hazai konzervgyártást. Az mfor.hu annak járt utána, mely vállalatoknak lehet jövőjük, melyek élhetik túl az egyre általánosabbnak tűnő iparági válságot.

Optimista a legnagyobb magyar tulajdonú cég

Német kézben a nagyatádi konzervgyár

Nem szabad megfeledkeznünk azonban azokról a társaságokról sem, amelyek továbbra is sikeresen állják meg a helyüket e könnyűnek nem nevezhető piacon. A Nagyatádi Zöldség- és Gyümölcsfeldolgozó Konzervgyárat például felszámolási eljárás keretében vette meg a Schenk és Társa Kft., amelynek többségi tulajdonosa egy németországi konszern, a Linkenheil AG. Az eladási árat egyelőre üzleti titokként kezelik, de valószínűsíthető, hogy az egyetlen pályázó a meghirdetett 900 millió forintért kevesebbért jutott hozzá a mintegy tízhektárnyi területet is magába foglaló gyár-együtteshez.

A gyártás sikeres újraindításához mindenekelőtt modernizációra lesz szükség, de az új tulajdonos megőrizné a cég hagyományos zöldségfeldolgozó piacát. Az új egység kiegészíti a már a Schenk és Társa tulajdonában lévő, főként gyümölcsfeldolgozással foglalkozó szigetvári üzem tevékenységét. A német tulajdonos révén pedig biztosítottnak látszik, hogy az előállított termékek akár 70 százaléka uniós piacokon keljen el.

Célkeresztben az egykori szovjet piacok

A legnagyobb magyar tulajdonban lévő konzervgyár, a nyíregyházai EKO Kft. ügyvezetője, Balog János 30 éves konzervipari tapasztalattal a háta mögött úgy látja, a magyar termékeknek még van jövőjük. Éghajlati szempontból kétségkívül hazánk az egyik legideálisabb hely a csemegekukorica vagy éppen a zöldborsó termesztéséhez, amelyek a társaság össztermelésének 70 százalékát teszik ki. Szerinte problémát csak a mezőgazdasági termények versenyképes árszintjének megőrzése jelenthet.

A 2006-ra 6 milliárd forintos árbevétellel számoló EKO legfontosabb piacai a volt szovjet tagköztársaságok. Ezek ugyan némi lemorzsolódást mutattak az elmúlt években, de még így is jelentős megrendelői volument teljesítenek. A cég jelenlétét az teszi sikeressé, hogy bevezetett márkanévvel rendelkezik, amelyet összekapcsolnak a magyar minőséggel, így pedig megfelelő árszint érvényesíthető a tárgyalások során.

Kern Ágnes

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Német érdekeltség lett a nagyatádi konzervgyár
Új tulajdonosé a nyíregyházi konzervgyár
Megint leépítenek a Kecskeméti Konzervgyárban

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!