2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2008-as évben ugyan a Toyota sem teljesített olyan fényesen, ahogy az a japán cégtől megszokott volt, ám a General Motors válsága miatt mégis letaszította azt az autósvilág trónjáról.

Miközben a tavalyi évben a GM 8,35 millió gépjárművet értékesített, addig a japán társaság 8,97 millió darabbal története során első alkalommal szárnyalta túl éves összehasonlításban. A korábbi éllovas GM visszaesésében a vállalat krízise áll. Az amerikai cég a pénzpiaci válságot követően roppant meg, és az utolsó hónapokban kérdésessé vált, hogy januárban finanszírozható marad-e a termelés. Végül kormányzati segítséggel átvészelte a cég a múlt évet, ám a GM drasztikus átalakítása immár nem ódázható tovább.

Az amerikai cég 77 éven át tudta megtartani a szektor vezető címét, ám az elemzők szerint a következő években esélye sem lesz visszaszerezni azt. Ugyan néhány fejlődő régióban, így Latin-Amerikában, Afrikában, és Távol-Keleten is növelni tudták eladásaikat, ám a hagyományosan legerősebbnek számító piacokon, Észak-Amerikában és Európában nem sikerült túl jól a tavalyi esztendő.

Érdekesség, hogy a trónfosztás ellenére a Toyota is adott már el több kocsit. 2008-ban ugyanis a cég globális értékesítése 4 százalékkal csökkent. A távol-keleti gyártó is hasonló régiókban (USA, Európa, Japán) szembesült gyengébb eladási adatokkal, ahol amerikai riválisa. A Toyotánál a 2008-as megtorpanással egy évtizedes növekedési periódus zárult le.

Hogy az idei év a Toyota számára sem lesz sétagalopp, azt a vállalat hétvégi bejelentése előrevetítette. A mélyülő globális recesszió és autóeladások hirtelen csökkenése miatt a japán autóipar zászlóshajója, a Toyota 12 hazai üzeme közül 11-ben leállította egy napra a termelést. A Toyota azt tervezi, hogy februártól áprilisig a tavalyi év hasonló időszakához képes felére, napi 9 ezer autóra korlátozza a termelést. A drasztikus lépésekkel nemcsak a nagy teherautók és a drága személygépkocsik gyártását korlátozzák, hanem a Japánban népszerű kisautók, illetve hibrid autók gyártását is.

Menedzsement Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!