A tavalyi év nem volt szerencsés a japán autógyárnak. 2011 második negyedévében a Toyota profitja 99 százalékkal csökkent a japán katasztrófák miatt, ezenfelül a thaiföldi áradások és a folyamatos visszahívások is keserítették a cég sorsát.
General Motors
Azonban egy év elteltével nemcsak talpra állt a vállalat, hanem a 4,97 millió eladott járművel megelőzte a világ legnagyobb autóipari óriását a General Motors-t, aminek az első féléves értékesítési volumene meghaladhatta a 4,56 millió járművet, de erről csak augusztusban ad ki közleményt a cég.
Volkswagen
A világranglista harmadik helyén álló, és egyre nagyobb ambíciókkal felfegyverzett Volkswagen első féléves értékesítési volumene 4,45 millió jármű volt. A cég nem titkolt célja, hogy átvegye a vezetést a japán és amerikai riválisa előtt. A Volkswagen erőszakos bővülési folyamatát jelzi az olasz Ducati gyár felvásárlása, valamint a nemrégiben teljesen bekebelezett Porsche is.
Daimler
A német autóipar egyik oszlopa, a Daimler második negyedéves nyeresége 1,52 milliárd euróra csökkent a tavalyi 1,7 milliárdról. A negyedéves eladások 570 300 egységet értek el. Ezzel a cég alulmaradt a luxusautók szegmensében az Audival (Volkswagen-csoport tagja) és a BMW-vel szemben.
Peugeo Citroen
Szerdán közölte az első féléves eredményét az értékesítési volument tekintve Európa második legnagyobb gyártója, a Peugeot Citroen (PSA). A cég első féléves vesztesége 819 millió euróra növekedett a tavalyi 806 millió euróról. A nehéz időket megélő cég nemrégiben eszközölt egy 8000 főt érintő leépítést, valamint egy franciaországi üzemet is bezárt. A PSA jelenleg azt tervezi, hogy cash termelő képessége 2015-re másfél milliárd euró növekszik.
mfor.hu