A teljes hálózaton belül önmagában nem túl jelentős a bevásárlóközpontokban működő egységek aránya. A területen komolyabb mértékben érdekelt nyolc bank nagyjából 1200 fiókot üzemeltet országszerte, ennek valamivel több mint hat százaléka működik plázákban. Annak tükrében viszont, hogy Budapesten 17 nagyobb bevásárlóközpont működik, és az azokban lévő fiókok száma megközelíti az ötvenet, az arány egyáltalán nem rossz.
Az egyes hitelintézetek jelenléte a bevásárlóközpontokban nem egyformán hangsúlyos. A nagyobb fiókhálózattal bíró piaci szereplők közül az OTP és az Erste ezen a területen is domináns játékosnak számít: előbbi tizennyolc, utóbbi tizenégy értékesítési egységet működtet budapesti és vidéki helyszíneken. A nagyobb hálózattal rendelkező bankok közül nem preferálja ugyanakkor a bevásárlóközpontokat a K&H: a hitelintézet csaknem 170 fiókjából mindössze három működik nagyobb plázákban.
A bevásárlóközpontok persze nem véletlenül kedvelt célpontjai a hazai hitelintézeteknek: közönségük nagy része az ő szempontjukból is komoly vásárlóerejű, ráadásul a plázában egyébként is órákat töltő ügyfelek könnyebben útba ejtik a bankfiókokat is. A vásárlási szokásokhoz igazodva persze a hitelintézetek is igyekeznek rugalmasabbá tenni a nyitvatartási idejüket. Az MKB Bank például nem egészen két hónapja jelentette be, hogy meghosszabbítja a nyolc érintett fiókjának a nyitvatartási idejét.
A bankjegykiadó automaták üzemeltetése szempontjából szintén nagyon jó lehetőséget jelentenek a nagy üzletházak, így ezek sűrűsége is jóval nagyobb az átlagosnál. Az OTP Bank - hasonlóan a teljes ATM-hálózathoz - itt is domináns szerepet játszik: a West End City Center hét automatájából például hatot a legnagyobb hazai bank üzemeltet, olvashatjuk a Világgazdaságban.