Az elégedettségre természetesen az elvégzendő munka mennyisége is hatással van. Ahogy lapunk korábban beszámolt, a közelmúlt kutatásai szerint a tengerentúlon minden harmadik dolgozó érzi magát túlhajszoltnak: az elvégzendő feladatok tetemes száma miatt a válaszadók több mint harmada nyári szabadságát is megkurtítja a munka javára.
A tárgykörben jártas szakemberek szerint a túlterheltségnek számos oka van. A vállalati költségmegtakarítások jó néhány cégnél alkalmazotti elbocsátásokkal jártak, míg a megoldandó feladatok száma nem csökkent. Legalább ennyire felelőssé tehetők a globális gazdasági kapcsolatokból adódó nehézségek is. A 8 órás munkanap (9-től 5-ig) fenntartása ellehetetlenült, mivel sokszor időzónákat kell átívelnie egy-egy fontos telefonon történő üzleti tárgyalásnak. A dolgozók az okok között említik a műszaki fejlődést is, mivel a jobbnál-jobb technikai megoldások (e-mail, hangüzenet) mellett a munkáltatók azonnali problémamegoldást várnak el alkalmazottaiktól, hiszen a rendelkezésre álló eszközök mindezt lehetővé teszik.
Menedzsment Fórum
A cégnek árt a legtöbbet az elégedetlen dolgozó
A Chandler Hill Partners új, amerikai álláskeresők körében végzett közvélemény kutatása kimutatta, hogy csupán 27 százalékuk elégedett mostani állásával. Ez aggasztóan alacsony szám, ha figyelembe vesszük, hogy a munkahellyel való elégedettség hatással van a termelékenységre, a csapatmunka minőségére s a társadalomra általában is.