3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyomozást rendelt el a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szerdán az autóreklámokkal foglalkozó IL Ferro Kft. ügyében. A lépés miatt az átmeneti fizetési nehézségekkel küszködő cégtől végérvényesen elmehet a hirdetők kedve. Mfor.hu háttér.

Fakuló hírnév (Mfor-montázs)

Rájár a rúd mostanában az IL Ferro Kft.-re. A BRFK ugyanis hivatalból kezdett vizsgálódni a mintegy 8 ezer ügyféllel rendelkező társaságnál, hogy történt-e bűncselekmény. A megszerzett információk birtokában csalás megalapozott gyanúja miatt rendeltek el nyomozást ismeretlen tettes ellen.

Nincsen két hete, hogy a társaság tulajdonosa és ügyvezető igazgatója, Körmendi Ákos arra tett ígéretet: ha késve is, de kifizeti az autós ügyfeleknek járó pénzt. Az IL Ferro havi fizetési kötelezettsége mintegy 360-370 millió forint, s mivel a társaság február óta tolja egyre későbbre a kifizetést, így a tartozás ma már milliárdos nagyságrendű.

Lesz-e elég hirdető?

Ismerve a hazai közterületi reklámpiacot - amelynek nagyságát mintegy 20 milliárd forintosra becsülik -, kérdéses, hogy valóban akadt-e (és a jövőben akad-e majd) elegendő hirdető a vállalat horgára, hogy finanszírozzák a tetemes tartozást. A társaság korábbi tulajdonosa, Laskay Róbert tavaly év végén elismerte, hogy az autókon látható hirdetésekben szereplő cégek legtöbbjével barterkapcsolat állt fenn. Tehát egy fillér bevétele sem származott az IL Ferrónak a különböző márkák furikázásából.

Remélhetőleg az idei esztendő elejére a helyzet némileg módosult, s akadt olyan ügyfél, aki fizetett is a kampányért. Ezen kívül az új tulajdonos is említett a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket", utalva a nem reklám típusú bevételi forrásokra. De ha volt (van) is olyan fizető hirdető, akit nem rettentett el a társaság körüli médiavisszhang, az is csak csepp a tengerben.

Ráadásul a cég hirdetési tarifáit a szakma kifejezetten magasnak találta. "Egy száz autós kampány körülbelül 12 millió forintba kerülne" - érzékeltette lapunknak korábban egy példával a helyzetet Török Ferenc, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) szóvivője. Ez az összeg pedig jóval magasabb, mint amit egy vállalat kampány céljára kétes kimenetelű hatékonyság mellett kifizetne. Márpedig az autókat nem szerelték fel olyan eszközzel, amivel mérni lehetne, merre tette meg az autós a havi 900-1200 kilométeres penzumot.

A jelenlegi állás szerint pedig borítékolható, hogyha a barterkapcsolatok meg is maradnak, olyan fizető hirdető nem sok akad majd, aki felvállalná, hogy egy zajos múltú és még zajosabb jelenű vállalatnál költi el idei reklámbüdzséjének egy részét. Főként annak tükrében nem, hogy a megszorítások miatt a legtöbb cég először reklámkiadásaiból farag le, a fennmaradó összeget pedig szeretné minél hatékonyabban befektetni.

Lejáratódott a név

Egyébként már a rendőrségi nyomozás előtti fejlemények sem vetettek jó fényt a márkaimázsra. Ennek köszönhető, hogy egy, az IL Ferro névhasználati jogot megvásárló romániai vállalat - amely korábban sikert remélt a brandtől - máris kezdeményezte a névváltoztatást.

Az indoklás szerint ugyanis nem akarják, hogy a magyar kudarc kihatással legyen romániai tevékenységükre. Ha pedig egy újonnan alakult vállalat már néhány héttel ezelőtt erre a döntésre jutott, akkor nem meglepő, ha a már jól bejáratott, nagy márkák messziről elkerülik a jövőben az IL Ferro nevet.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Elrendelték a nyomozást az IL Ferro-ügyben
IL Ferro: a néven bukhatnak a románok
Júniusban fizet az IL Ferro
Piramisjáték lenne az IL Ferro?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!