3p

Az alkalmazottak végzik az operatív teendőket, ők vannak ott a tűzvonalban, ők ismerik legjobban az ügyfeleket, azok igényeit, panaszait, ők gyűjtik be a visszacsatolásokat. A tőlük jövő információk aranyat érhetnek, érdektelenségük pedig nehezen megszerzett ügyfeleket, üzleti partnereket tud eltántorítani a cégtől. Ráadásul a törődést, jobb hatékonyabb munkavégzéssel hálálják meg az emberek.

A meetingek alatt a vezetőknek engedniük kell az alkalmazottat irányítani a társalgást. Kérdéseket kell feltenni, hogy pontosan tisztázzuk a dolgozók érzéseiket, és hogy több ismeretet szerezzünk, ha kell, azokról az alkalmazottakról, akik kényelmetlennek érzik az irányítást. A menedzsernek ítélet nélkül kell hallgatnia, és semlegesnek maradnia. Anélkül kell meghallgatni a dolgozókat, hogy félniük kelljen a későbbi dorgálásoktól.

Amellett a vezető sose válasszon oldalt, vagy tegyen nevetségessé másokat a meetingeken. Ha ez megtörténik, az alkalmazottak elvesztik a vezető iránti tiszteletüket, és azon kezdenek el gondolkodni, hogy vajon róluk mit beszélnek, amikor a menedzser más alkalmazottakkal találkozik. Végezetül a vezetőnek az egész procedúrát maximálisan komolyan kell vennie, és nem fél szívvel csinálnia, azáltal, hogy érdektelennek látszik, vagy nem figyel oda kellőképp. Ha a menedzserek hamisan állnak hozzá a meetingekhez, az az alkalmazottakat zavarja, és nem az igazi érzéseiket kommunikálják majd.


Azért is hallgatni kell a dolgozókra, hogy ötleteket szerezzünk az üzlet fejlesztésére. Az alkalmazottak mindenkinél jobban ismerik munkájukat, mégis általában ők az utolsók, akiket megkérdeznek, hogyan is kéne jobban csinálni a dolgokat. Érthetetlen, hogy a vezetők miért nem aknázzák ki az ötletek aranybányáját, amivel az alkalmazottak rendelkeznek. Az egyetlen magyarázat az, hogy a menedzserek ezen típusai azt hiszik, hogy egyedül ők képesek javítani az üzleten. Ez abszurd, hiszen senkinek sincs monopóliuma a tudás felett.

Azonkívül, hogy munkájuk szakértői, a dolgozók egy új perspektívát is hozhatnak az üzlet problémáinak elemzésekor, mert másmilyen élettapasztalatokkal rendelkeznek. Ez értékes. Tulajdonképpen megkérdezni az alkalmazottakat az üzlet fejlesztéséről, egyenértékű azzal, ha magas minőségű menedzsment tanácsokat kapunk. Miért fizetnénk óránként több (tíz)ezer forintot egy profi véleményért, amikor dolgozóink ingyen is adnak ilyeneket. Sőt, az alkalmazottak ötleteire való hallgatás óriási mértékben megnöveli a morált. A legtöbb dolgozó örülne, ha hatással lehetne azokra a döntésekre, amelyek munkáját befolyásolják. Az üzenet, amit a vezetőknek alkalmazottaik felé kommunikálniuk kellene a következő: "Fontos vagy, és értékeljük, amit mondanod kell." Ez a legnagyobb bókok egyike, amit menedzser mondhat beosztottjának.

A tudás hatalom. Hallgassunk az alkalmazottakra.


A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része
A cikk ötödik része
A cikk hatodik része
A cikk hetedik része
A cikk nyolcadik része

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!