2012. július 17. 11:25

Százmillió eurós nagyságrendben érnek el megtakarítást német óriáscégek az alkalmazottaktól származó ötletek megvalósításával.

A Handelsblatt című üzleti lap keddi beszámolója szerint a Continental autóipari beszállítónál 2011-ben 120 millió euróval csökkentették a költségeket a dolgozók innovációi révén. Világszerte 126 telephelyen összesen 310 ezer ötletet próbáltak ki. Leginkább a dél-koreai és a spanyolországi Continental-alkalmazottak bizonyultak kreatívnak - mondta Elke Strathmann, a cég személyzeti vezetője.

Az ötletmenedzsment módszerét alkalmazzák egyebek között a Boschnál, a Daimlernél, a BMW-nél és a Volkswagennél is. Az utóbbinál 2012 első félévében 60 millió eurót takarítottak meg, 2011-ben pedig 100 millióval csökkentették a költségeket a beérkezett 32.600 javaslat alapján.

A BMW-nél tavaly minden korábbinál többet, 77,9 milliót spóroltak az alkalmazottak ötleteivel, a Daimlernél pedig 68 millió eurót, további 17 millió euró megtakarítást pedig szétosztottak a munkatársak között. A Boschnál 2011-ben 47 millió megtakarítást hozott a dolgozói leleményesség, az ötleteket összesen 9 millió euróval jutalmazták.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.