A Handelsblatt című üzleti lap keddi beszámolója szerint a Continental autóipari beszállítónál 2011-ben 120 millió euróval csökkentették a költségeket a dolgozók innovációi révén. Világszerte 126 telephelyen összesen 310 ezer ötletet próbáltak ki. Leginkább a dél-koreai és a spanyolországi Continental-alkalmazottak bizonyultak kreatívnak - mondta Elke Strathmann, a cég személyzeti vezetője.
Az ötletmenedzsment módszerét alkalmazzák egyebek között a Boschnál, a Daimlernél, a BMW-nél és a Volkswagennél is. Az utóbbinál 2012 első félévében 60 millió eurót takarítottak meg, 2011-ben pedig 100 millióval csökkentették a költségeket a beérkezett 32.600 javaslat alapján.
A BMW-nél tavaly minden korábbinál többet, 77,9 milliót spóroltak az alkalmazottak ötleteivel, a Daimlernél pedig 68 millió eurót, további 17 millió euró megtakarítást pedig szétosztottak a munkatársak között. A Boschnál 2011-ben 47 millió megtakarítást hozott a dolgozói leleményesség, az ötleteket összesen 9 millió euróval jutalmazták.
MTI