Sportszponzorációs megállapodást kötött egymással a Vodafone és a Bonafarm: ennek értelmében a csoport legismertebb márkájának, a Picknek az emblémája szerepel majd a Vodafone-McLaren Mercedes két autóján a Magyar Nagydíjon, jelentették be a cégek képviselői hétfőn budapesti sajtótájékoztatójukon.
Külföldre koncentrál a Pick
"A Bonaform márkái közül azért a Pick lett kiválasztva, mivel árui a nemzetközileg is legismertebb magyar élelmiszeripari terméknek számítanak” - mondta el Csányi Sándor, a csoport alapítója. Hozzátette: a Pick-embléma a Forma 1-en keresztül több millió tévénézőhöz jut majd el, ami reményeik szerint a külföldi eladások bővüléséhez vezet - az OTP-t is kormányzó üzletember a célpiacok közül Angliát emelte ki.
A Pick termékei jelenleg 32 külföldi országban kaphatók. A mostani szponzori megállapodás része annak a stratégiának, amely az export erősítését tűzte ki célul - a vállalat ugyanis a hazai piac további gyengülésére számít, mondta el a közelmúltban Csányi Attila, a Bonafarm első embere, Csányi Sándor fia.
Az éves szinten mintegy 550 millió eurós árbevételt elérő, négy mezőgazdasági és három feldolgozócég tevékenységét irányító Bonafarm csoport élelmiszer-feldolgozó cégei jelenleg termékeik 25-30 százalékát exportálják, ez az arány egy-két százalékponttal nőhet az idén, tette hozzá.
Orbánra is számít Csányi
Csányi Sándor szerint a hosszú távú cél az, hogy a nemzetközileg jelenleg közepes méretűnek számító csoport regionálisan is meghatározó gazdasági szereplővé növekedjen. "Ennek a célnak az eléréséhez szükségesek az ehhez hasonló marketinglépések is, így örömmel éltünk a Vodafone által felkínált lehetőséggel” - magyarázta a Csoport alapítója.
Megjegyezte, hogy a növekedésben a magyar kormányra is számít - ebben valószínűleg a Fidesz-kormány magyar vállalkozásoknak támogatást ígérő politikája mellett az is segíthet, hogy közismerten jó kapcsolatokat ápol Orbán Viktor miniszterelnökkel.
Később döntenek a folytatásról
A Vodafone azért választotta a Bonafarmot, mivel egy növekedésre képes magyar multiról van szó, amely komoly márkákkal rendelkezik, emelte ki Beck György. "A Pick egy igazi magyar brand, amelyet az együttműködés nagyon meg fog erősíteni" - véli a mobilszolgáltató óriás hazai cégének elnök-vezérigazgatója.
A Vodafone egyébként eddig Ausztriában és Spanyolországban kötött ehhez hasonló szponzori szerződéseket, ott is egy-egy helyi céggel. Az együttműködés anyagi hátterére, például a Vodafone által a Pick rendelkezésére bocsátott hirdetési felület értékére vonatkozó kérdésre Beck György konkrét összeggel nem válaszolt - csupán annyit közölt, hogy ezúttal a stratégiai együttműködés a lényeg.
A szponzori szerződés egyelőre az idei Magyar Nagydíjra vonatkozik - a Vodafone a tapasztalatok kiértékelése után dönt majd az esetleges folytatásról, fűzte hozzá Beck György. A mobilcég egyébként még 2007-be szállt be a Forma 1-be, amely tavaly globálisan 520 millió nézőt vonzott.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum