3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha egyelőre csak egy futam erejéig is, de megjelenik a Forma 1-ben a Pick: az egyik legismertebb magyar élelmiszeripari márka emblémája a Vodafone McLaren Mercedes csapat autóján fog feltűnni a Magyar Nagydíjon. A Picket birtokló Bonafarm-csoport a szponzorációtól elsősorban a külföldi eladások megugrását várja – a regionális megerősödésben pedig az Orbán-kormány segítségére is számít. Mfor.hu tudósítás.

Sportszponzorációs megállapodást kötött egymással a Vodafone és a Bonafarm: ennek értelmében a csoport legismertebb márkájának, a Picknek az emblémája szerepel majd a Vodafone-McLaren Mercedes két autóján a Magyar Nagydíjon, jelentették be a cégek képviselői hétfőn budapesti sajtótájékoztatójukon.

Külföldre koncentrál  a Pick

"A Bonaform márkái közül azért a Pick lett kiválasztva, mivel árui a nemzetközileg is legismertebb magyar élelmiszeripari terméknek számítanak” - mondta el Csányi Sándor, a csoport alapítója. Hozzátette: a Pick-embléma a Forma 1-en keresztül több millió tévénézőhöz jut majd el, ami reményeik szerint a külföldi eladások bővüléséhez vezet - az OTP-t is kormányzó üzletember a célpiacok közül Angliát emelte ki.

Csányi Sándor és Beck György - bekukkant a Pick a Forma 1-be (Fotó: Vodafone)    


A Pick termékei jelenleg 32 külföldi országban kaphatók. A mostani szponzori megállapodás része annak a stratégiának, amely az export erősítését tűzte ki célul - a vállalat ugyanis a hazai piac további gyengülésére számít, mondta el a közelmúltban Csányi Attila, a Bonafarm első embere, Csányi Sándor fia.

Az éves szinten mintegy 550 millió eurós árbevételt elérő, négy mezőgazdasági és három feldolgozócég tevékenységét irányító Bonafarm csoport élelmiszer-feldolgozó cégei jelenleg termékeik 25-30 százalékát exportálják, ez az arány egy-két százalékponttal nőhet az idén, tette hozzá.

Orbánra is számít Csányi

Csányi Sándor szerint a hosszú távú cél az, hogy a nemzetközileg jelenleg közepes méretűnek számító csoport regionálisan is meghatározó gazdasági szereplővé növekedjen. "Ennek a célnak az eléréséhez szükségesek az ehhez hasonló marketinglépések is, így örömmel éltünk a Vodafone által felkínált lehetőséggel” - magyarázta a Csoport alapítója.

Megjegyezte, hogy a növekedésben a magyar kormányra is számít - ebben valószínűleg a Fidesz-kormány magyar vállalkozásoknak támogatást ígérő politikája mellett az is segíthet, hogy közismerten jó kapcsolatokat ápol Orbán Viktor miniszterelnökkel.     

Később döntenek a folytatásról

A Vodafone azért választotta a Bonafarmot, mivel egy növekedésre képes magyar multiról van szó, amely komoly márkákkal rendelkezik, emelte ki Beck György. "A Pick egy igazi magyar brand, amelyet az együttműködés nagyon meg fog erősíteni" - véli a mobilszolgáltató óriás hazai cégének elnök-vezérigazgatója.

A Vodafone egyébként eddig Ausztriában és Spanyolországban kötött ehhez hasonló szponzori szerződéseket, ott is egy-egy helyi céggel. Az együttműködés anyagi hátterére, például a Vodafone által a Pick rendelkezésére bocsátott hirdetési felület értékére vonatkozó kérdésre Beck György konkrét összeggel nem válaszolt - csupán annyit közölt, hogy ezúttal a stratégiai együttműködés a lényeg.          

A szponzori szerződés egyelőre az idei Magyar Nagydíjra vonatkozik - a Vodafone a tapasztalatok kiértékelése után dönt majd az esetleges folytatásról, fűzte hozzá Beck György. A mobilcég egyébként még 2007-be szállt be a Forma 1-be, amely tavaly globálisan 520 millió nézőt vonzott.   

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!